Tema Subtema
1. Introducció

2. Factors psicològics de l'alumne implicats en l'aprenentatge escolar:

3. Factors relacionals i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar:

4. El paper dels continguts en el procés d'E/A en una situació escolar

5. Teories de l'Aprenentatge: explicació dels processos d'aprenentatge escolar.
1. Psicologia de la Instrucció / Psicologia de l'Educació / Psicopedagogia
Objecte d'estudi de la Psicologia de la Instrucció.
Continguts de la Psicologia de la Instrucció.

2. Aspectes cognitius
Personalitat
Adequació de l'ensenyament a les diferències individuals.

3. Interacció professor/alumne en el procés d'E/A.
Interacció entre alumnes.

4. Importància dels continguts.
Tipus de continguts curriculars.
Continguts i desenvolupament de capacitats.

5. Skinner: l'ensenyament programat, paper del reforç.
Gagné: Teoria de l'Aprenentatge acumulatiu.
Ausubel: Teoria de l'Aprenentatge verbal significatiu.
Piaget: Teoria genètica de l'aprenentatge.
Vigotsky: Teoria sociocultural de l'aprenentatge