Bàsica CASSANY, D. , La cuina de l’escriptura., Barcelona: Empúries., 1993
CASSANY, D. , Reparar l’escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona: ICE UB i Graó., 1993
CASSANY, D., Rere les línies: sobre la lectura contemporània, Barcelona: Empúries., 2006
CASSANY, D., Para ser letrados : voces y miradas sobre la lectura, Barcelona: Paidós, 2009
CASSANY, D. , En_línia Llegir i escriure a la xarxa, Barcelona: Graó. , 2011
CASSANY, D. ; LUNA, M.; SANZ, G , Ensenyar llengua, Barcelona: Graó., 2000
CERVERA, M; TORO, J. , T.A.L.E.C. : test d'anàlisi de lectura i escriptura en català, Madrid : Visor, 1991
CUETOS,F., Psicologia de la escritura. Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de escritura, Madrid: Wolters -Kluwer. , 2008
CUETOS, F. , Psicología de la lectura, Madrid: Wolters Kluwer, 2010
CUETOS, F.; RAMOS, J.L. Y RUANO, E, PROESC. Evaluación de los Procesos de Escritura., Madrid: TEA., 2002
CUETOS, F., RODRÍGUEZ, B,., RUANO, E. y RIVAS, D, Batería de Evaluación de los procesos lectores (revisada) PROLEC-R. , Madrid: TEA., 2005
DEFIOR,S., Una clasificación de las tareas utilizadas en la evaluación de las habilidades fonológicas y algunas ideas para su mejora, Infancia y Aprendizaje, 73, 49-63., 1996
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ , Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l'expressió escrita., Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. , 2010
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT, La lectura en un centre educatiu. Saber llegir, llegir per aprendre, gust per llegir. El pla de lectura de centre, Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació., 2013
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT , Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic. Llengua i literatura (catalana i castellana). Identificació i desplegament a l’educació primària., Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT, Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic. Llengua i literatura (catalana i castellana). Identificació i desplegament a l’educació secundària , Barcelona: Generalitat de Catalunya., 2013
MARTÍN, E. i SOLÉ, I. (Coords.). , Orientación educativa: Atención a la diversidad y educación inclusiva, Barcelona: Graó, 2011
MIRAS, M; SOLÉ. I; CASTELLS, N. i alt. , La representació de les tasques de lectura i escriptura per aprendre. El punt de vista dels alumnes. A A. Camps i M. Millán (coord.). Mirades i veus : recerca sobre l'educació lingüística i literària , Barcelona: Graó., 2008
SÁNCHEZ, E., Comprensió i redacció de textos : dificultats i ajudes, Barcelona. Edebé. , 2000
SÁNCHEZ, E. (coord.), La Lectura en el aula : qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer ., Barcelona : Graó, 2010
SÁNCHEZ, E, RUEDA,MI , La intervención educativa en alumnos con dificultades de aprendizaje. , Barcelona:UOC, 2002
SANCHEZ-CANO, M., BONALS, J. (Coords.) , La evaluación psicopedagógica, Barcelona: Graó, 2005
SANCHEZ-CANO, M., BONALS, J. (Coords.), Manual de asesoramiento psicopedagógico., Barcelona: Graó, 2007
SOLÉ, I. , Estrategias de lectura, Barcelona: Graó, 1992
ANDREU, Ll (Coord.), L'adquisició de la lectura i les seves dificultats., Barcelona:UOC, 2013
ANDREU, Ll (Coord.), Les dificultats de l'aprenentatge de l'escriptura i de les maemàtiques., Barcelona:UOC, 2013
GISPERT, D.; RIBAS, L., Alumnado con dificultades en el aprendizaje de la lectura., Barcelona:Graó, 2010

Complementària BLOOM, H. , Com llegir i per què, 2000, Barcelona: Empúries-Anagrama
PÉREZ, P., ZAYAS, F, Competencia en comunicación lingüística, Madrid: Alianza, 2007
PENNAC, D. , Com una novel·la, 1993, Barcelona: Empúries

Monogràfics de revistes

Llegir. Articles de didàctica de la Llengua i la literatura. Núm.41. Gener 2007.

Las competencias lectoras. Aula de Innovación Educativa núm. 162 .juny 2007.

Aprender a escribir, escribir para aprender. Aula de Innovación Educativa núm. 175 octubre 2008.

Aprendre a llegir i a escriure al cicle inicial, moment clau de l’escolaritat obligatòria. Guix.

Elements d'acció educativa.Núm.363. Març 2010.

Leer para aprender. Nuevas alfabetizaciones. Aula de Innovación Educativa Núm.200. Març 2011