DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II | Codi | 11274105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc 1: Introducció. Mètodes d’ensenyament de la lectura i l’escriptura. 1.- Visió general dels mètodes d’ensenyament de la lectura i l’escriptura. Bloc 2: La lectura i l'escriptura en el treball per projectes. 2.-La lectura i l’escriptura en el Treball per projectes. |
-Mètode sintètic. Fonètic: Montessori -Mètode analític. Mètode global ideovisual:Decroly -Mètode analític. Mètode global natural: Freinet -L’aprenentatge de la llengua escrita des de la perspectiva constructivista. La continuïtat món – escola. Aspectes didàctics bàsics. Ensenyament i aprenentatge del sistema alfabètic. Treball específic del nom. -La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes. -La lectura i l' escriptura durant la realització del projecte. -L' activitat del docent i la discent durant la realització del projecte. |
Bloc 3: L’aprenentatge i l’ensenyament de l’escriptura des de la perspectiva constructivista. 3.- L'escriptura. |
-Concepte d' escriptura: Activitat de comunicació social . -El procés de l' escriptura. El model comunicatiu de la producció de textos: -La contextualització. -Processos cognitius: planificació, textualització, revisió. |
4.-Aprendre a escriure. | Fases de l’aprenentatge de l’escriptura. Avaluació de l’escriptura. |
5.- L'ensenyament de l'escriptura. | 1.--L’ensenyament de l’escriptura: a)-Funcionalitat. Textos d’usos pràctic, científic i literari. b) Activitats d’escriptura com a producció de textos. c)Activitats específiques del procés d’escriptura. d)Relació llenguatge oral-llenguatge escrit. |
Bloc 4: L'aprenentatge i l'ensenyament de la lectura des de la perspectiva constructivista. | |
6.-La lectura. | -Concepte de lectura. Factors que intervenen en la comprensió lectora. -El procés de la lectura. -Models de lectura. El model interactiu. -Habilitats i estratègies implicades en la lectura. |
7.- Aprendre a llegir. | -Fases de l’aprenentatge de la lectura. -Avaluació de la lectura. |
8.-L'ensenyament de la lectura. | -L’ensenyament de la lectura. El treball de comprensió lectora:Interpretació de textos amb imatge. Lectura guiada. Lectura col.lectiva. |