Tema Subtema
Bloc 1: Introducció. Mètodes d’ensenyament de la lectura i l’escriptura.


1.- Visió general dels mètodes
d’ensenyament de la lectura
i l’escriptura.








Bloc 2: La lectura i l'escriptura en el treball per projectes.

2.-La lectura i l’escriptura en el
Treball per projectes.




-Mètode sintètic. Fonètic: Montessori
-Mètode analític. Mètode global ideovisual:Decroly

-Mètode analític. Mètode global natural: Freinet

-L’aprenentatge de la llengua escrita des de la perspectiva constructivista.
La continuïtat món – escola. Aspectes didàctics bàsics. Ensenyament i aprenentatge del sistema alfabètic. Treball específic del nom.



-La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes.
-La lectura i l' escriptura durant la realització del projecte.
-L' activitat del docent i la discent durant la realització del projecte.

Bloc 3: L’aprenentatge i l’ensenyament de l’escriptura des de la perspectiva constructivista.


3.- L'escriptura.



-Concepte d' escriptura: Activitat de comunicació social .
-El procés de l' escriptura. El model comunicatiu de la producció de textos:
-La contextualització.
-Processos cognitius: planificació, textualització, revisió.

4.-Aprendre a escriure. Fases de l’aprenentatge de l’escriptura.
Avaluació de l’escriptura.
5.- L'ensenyament de l'escriptura. 1.--L’ensenyament de l’escriptura:
a)-Funcionalitat. Textos d’usos pràctic, científic i literari.
b) Activitats d’escriptura com a producció de textos.
c)Activitats específiques del procés d’escriptura.
d)Relació llenguatge oral-llenguatge escrit.

Bloc 4: L'aprenentatge i l'ensenyament de la lectura des de la perspectiva constructivista.
6.-La lectura. -Concepte de lectura. Factors que intervenen en la comprensió lectora.
-El procés de la lectura.
-Models de lectura. El model interactiu.
-Habilitats i estratègies implicades en la lectura.
7.- Aprendre a llegir. -Fases de l’aprenentatge de la lectura.
-Avaluació de la lectura.
8.-L'ensenyament de la lectura. -L’ensenyament de la lectura. El treball de comprensió lectora:Interpretació de textos amb imatge. Lectura guiada.
Lectura col.lectiva.