Tema Subtema
MÒDUL I. Introducció. Bases teòriques 1.Aproximació al concepte d’emoció. Emocions vs sentiments. Intel•ligència emocional/educació emocional/competències emocionals

2. Constructe d’IE. Aportacions de la neurociència. Implicacions a la societat, l’educació i la psicologia sobre la Intel•ligència Emocional

3.Salut i Educació emocional.

4. Diagnòstic versus etiquetatge. Dificultats conductuals. L’espectre autista: La síndrome d’Asperger. La síndrome de Rett. El TDG. L’infant amb TDAH: és emocional?

5.Detecció primerenca. Els signes d’alerta. Transicions familiars. Eines per a la detecció a l’escola.
MÒDUL II. Implicacions educatives. 1.Contextos d’aplicació de les competències emocionals. Concepte de fluir.

2. Fonaments de l’educació emocional: des dels moviments de renovació pedagògics fins la PNL.

3.Objectius, continguts, metodologia i avaluació de l'EE

4. Dificultats en les relacions socials a la infantesa
MODUL III . Programa d’EE per a l’Educació infantil. Desenvolupament emocional de 0 a 6 anys. 1. Model de competències
1.1 Dinàmiques per treballar la consciència emocional
1.2. Dinàmiques per treballar la regulació emocional
1.3. Dinàmiques per treballar la competència social
1.4. Dinàmiques per treballar l'autonomia emocional
1.5. Dinàmiques d’Habilitats de vida i benestar

MÒDUL IV. La intervenció psicoeducativa. Propostes d’actuació. 1. Estratègies d’intervenció. Potencialitats. Eines per un programa d’Educació emocional. Disseny d’un programa emocional.
2. Altres models: El model quadra/quinta de Golstein. Conceptes Bàsics. Els quatre moments bàsics.
3. Implicació dels agents educatius. El treball en xarxa. La col•laboració amb la família.