DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LA DIVERSITAT SOCIAL, ÈTNICA I CULTURAL | Codi | 11274216 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Mòdul 1. Bases conceptuals de la diversitat cultural | Nocions bàsiques per distingir l'educació intercultural d'altres models d'intervenció. Àmbits d'intervenció psicoeducatiu en situacions multiculturals en tres àmbits educatius: escola, lleure i adults. Continguts educatius, elements d'organització educativa, i actituds i valors dels professionals de l'educació |
Mòdul 2. Polítiques educatives en contextos de diversitat cultural | Coneixements generals sobre la dimensió política de la interculturalitat, la seva aplicació en alguns països europeus i a Catalunya, i models de política educativa a Europa i a Catalunya. |
Mòdul 3. Diversitat cultural i educació | Poblacions en situació de risc social Concepte i procés de risc social. Factors de risc, indicadors i factors de protecció. Trets psicològics que acompanyen els processos de risc social a la infància. Mancances i dèficits en el desenvolupament de l’infant. La relació entre les dificultats socio-emocionals i els processos de desenvolupament cognitiu |
Mòdul 4 : Intervenció psicoeducativa en l'etapa d'educació infantil en entorn educatius de diversitat social , etnica i cultural | Bases psicològiques per a la intervenció cognitiva i socioafectiva El paper de la consciència i regulació emocional en el desenvolupament de les competències cognitives, personals i socials. Estils de comunicació. Bases per al disseny de projectes educatius: enfocament integrador Detecció i prevenció de situacions de risc psicosocials. Estratègies d'acció socioeducativa amb famílies. Els programes d'educació parental. La infància en situació de risc social: metodologies de caràcter individual, grupal i familiar en el context natural |