Tema Subtema
Mòdul 1. Bases conceptuals de la diversitat cultural Nocions bàsiques per distingir l'educació intercultural d'altres models d'intervenció.
Àmbits d'intervenció psicoeducatiu en situacions multiculturals en tres àmbits educatius: escola, lleure i adults. Continguts educatius, elements d'organització educativa, i actituds i valors dels professionals de l'educació
Mòdul 2. Polítiques educatives en contextos de diversitat cultural Coneixements generals sobre la dimensió política de la interculturalitat, la seva aplicació en alguns països europeus i a
Catalunya, i models de política educativa a Europa i a Catalunya.
Mòdul 3. Diversitat cultural i educació Poblacions en situació de risc social
Concepte i procés de risc social. Factors de risc, indicadors i factors de protecció. Trets
psicològics que acompanyen els processos de risc social a la infància. Mancances i
dèficits en el desenvolupament de l’infant. La relació entre les dificultats socio-emocionals
i els processos de desenvolupament cognitiu
Mòdul 4 : Intervenció psicoeducativa en l'etapa d'educació infantil en entorn educatius de diversitat social , etnica i cultural Bases psicològiques per a la intervenció cognitiva i socioafectiva
El paper de la consciència i regulació emocional en el desenvolupament de les
competències cognitives, personals i socials. Estils de comunicació. Bases per al disseny
de projectes educatius: enfocament integrador
Detecció i prevenció de situacions de risc psicosocials. Estratègies d'acció socioeducativa
amb famílies. Els programes d'educació parental. La infància en situació de risc social:
metodologies de caràcter individual, grupal i familiar en el context natural