DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES II | Codi | 11904108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1: El currículum actual. Blocs de contingut i processos. Principis per a la didàctica a l'etapa. Les competències matemàtiques a desenvolupar. Les fonts de coneixement. Els estàndards curriculars (nctm) i els estàndards comuns per a les matemàtiques (nctm). La resolució de problemes com a activitat bàsica per desenvolupar competència. | El currículum. Anàlisi competencial d’activitats. |
Tema 2: La didàctica de la mesura de magnituds lineals. Atributs mesurables. Idea de magnitud. Unitat de mesura i sistemes d'unitats. | Longitud, massa i capacitat. Apreciació i mesura d'intervals de temps. |
Tema 3: La didàctica de la Geometria a Primària (I). Iniciació a l'organització espacial. Posició, orientació i formes bàsiques (dues i tres dimensions). Cossos rodons i poliedres. Noció de forma plana. La simetria. | Noció de dimensió (línia, pla i volum). Tangram. |
Tema 4: La didàctica de la Geometria a Primària (II). La geometria plana. Elements i propietats dels polígons. Classificacions elementals. El cercle, la circumferència i formes derivades. Nocions de perímetre i àrea. Representacions de formes i moviments al pla. | Utilització del compàs i mesura d'angles. Geoplà i trames puntejades. Miralls i mosaics. |
Tema 5: La didàctica de la Geometria a Primària (III). Estudi de cossos. Desenvolupaments plans de cilindres i cons. Construcció de paral·lelepípedes amb policubs i noció de volum. | Dels mosaics als poliedres regulars. Desenvolupaments plans i truncaments. |