Tema Subtema
Tema 1. La investigació en comunicació. Pressupòsits bàsics. La comunicació dins la recerca en ciències socials. El procés d’investigació i les seves etapes. Tècniques de recollida de dades.
Tema 2. L’anàlisi del missatge Lectura preferent als mitjans. Com s'ha desenvolupat fins al moment l'anàlisi del missatge i quin tipus de coneixement ens aporta? Anàlisi del contingut. Anàlisi crítica del discurs. Framing.
Tema 3. L’estudi de les audiències Anàlisi de la recepció. La importància de l’audiència en el nou sistema mediàtic i televisiu. Sistemes de medició d’audiències en els mitjans de comunicació. L’anàlisi qualitativa de la recepció.
Tema 4. L’estudi dels efectes Introducció a l’estudi dels efectes en la comunicació. Paradigmes actuals de la investigació sobre efectes: agenda temàtica, espiral del silenci, usos i gratificacions, priming. Fins a quin punt es pot parlar d’efectes en els mitjans de comunicació?
Tema 5. El comunicador en el procés de comunicació Els mitjans de comunicació com a institució (rutines professionals en el procés de selecció). La mediació dels comunicadors.