Tema Subtema
1. Bases teòriques 1.1. Anàlisi de l’actualitat periodística. Introducció.
1.2. La sociologia del coneixement. La construcció social de la realitat
1.3. Els Estudis Culturals. Autoritat del text i l’audiència activa.
1.4. Economia Política de la Comunicació. La determinació del procés productiu.
2. Entre el fet i la ideologia 2.1. Conceptes bàsics
2.2. La notícia com a discurs
2.3. El mitjà com a actor polític
2.4. Biaix informatiu
3. La producció de l’actualitat (newsmaking)
3.1. El procés productiu de l’actualitat
3.2. Estructura i organització de les redaccions
3.3. Les rutines de producció
3.4. Les fonts d’informació
3.5. Establiment de l’agenda temàtica
4. Propietat i control dels mitjans 4.1. Influència de la propietat
4.2. Mitjans públics: control polític i finançament
4.3. Mitjans privats: control polític i negoci
5. El consum de l’actualitat 5.1. L’audiència: consumidor, usuari, client... ciutadà.
5.2. Quina audiència? Es coneix l’audiència?
5.3. El ‘market-driven jourlanism’
5.4. Free-lance, B2B i B2C
6. Tendències 6.1. Producció
6.2. Productes
6.3. Consum