DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12274001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Juny, Jul. |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA 2. TEORIA DELS GÈNERES LITERARIS 3. LES CRISIS DE LA MODERNITAT: DEL ROMANTICISME A LES AVANTGUARDES. |
1.1 Evolució del concepte de literatura i definició de literarietat: oralitat/escriptura; ocasió/gènere; performance/lectura. 1.2 La interpretació del text: corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura. 2.1 Gènere dramàtic: mimesi, mite i catarsi. L'heroi tràgic: Èdip i Hamlet, antic vs. modern. (Lectures obligatòries: Èdip Rei de Sòfocles, Hamlet de Shakespeare). 2.2 La lírica i l'amor: definició d'allò líric. (Antologia de textos). 2.3 La narrativa i les seves transformacions: idealisme i paròdia. (Antologia de narracions breus). 3.1 El subjecte modern: del jo romàntic a Baudelaire. 3.2 La crisi de la realitat. (Lectures obligatòries: Un cor simple (Tres contes) de Flaubert; Bartleby, l'escrivent de Melville; La metamorfosi de Kafka). 3.3 La crisi del llenguatge. (Lectures obligatòries: Orlando de V. Woolf). |
Romanticism. | The first module will focus on analysing literary works in historical and sociocultural context. We will have a look at Romanticism. Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience. Main authors: William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, John Keats, William Blake, Mary Shelley, "Frankenstein or the Modern Prometheus". |
Literary Utopia and Dystopia. | The second module will centre on one literary genre and its development. We will learn about literary utopia and dystopia. Main texts: Sir Thomas More "Utopia", Jonathan Swift "Gulliver’s Travels", George Orwell "Nineteen Eighty-Four", Margaret Atwood "The Handmaid’s Tale". |
Dystopian Writing for Young Adults. |
The aim of the third module will be learning how to analyse literary works written for a specific audience. We will deal with literature for children and young adults. The main text: Lois Lowry "The Giver". |