Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura, explicació del sistema d'avaluació i recomanació de lectures
Sessió Magistral Explicació teòrica dels temes
1. De l'escriure
2. Del llegir
3. Dels recursos literaris aplicats a l'escriptura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctica específica del tema 3
DELS RECURSOS LITERARIS APLICATS A L’ESCRIPTURA
ESCRIPTORS -PERIODISTES DEL SEGLE XIX AL SEGLE XXI
D’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
amb articles d'autors que es corresponen amb l'enunciat del tema.
Treballs Elaboració d’un reportatge sobre turisme cultural a les comarques de Tarragona maquetat prenent com a model en tots els seus aspectes un mitjà de comunicació en català (diari o revista). Extensió: 12.000 caràcters. Hi han de figurar imatges i/o il•lustracions, amb peus de foto.

Comentari d'un text donat, atenent continguts del temes teòrics de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Resolució per part de l'alumne d'exercicis corresponents als temes 1 i 2 que completarà els fets a l'aula en el decurs del desenvolupament de la classe magistral.

Redacció d'articles per part de l'alumne a mena d'assaig d'allò que es desprèn dels temes 1, 2 i, especialment, el 3.