Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions d'introducció a les pràctiques on s'orientarà a l'estudiant sobre el contingut i objectius de les mateixes
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes La selecció i assignació del lloc de pràctiques es fa en funció dels interessos formatius de l'estudiant i del seu itinerari de formació previ de forma conjunta entre l'estudiant de el tutor/a de pràctiques intern. A partir de l'exploració dels seus interesos i d'acord a les característiques de l'àmbit, institució i/o programa seleccionat, s'elabora previament a l'inici del període de pràctiques, un pla individual de treball on es concreten les activitats a desenvolupar.
Es potenciaran totes aquestes pràctiques articulades a través de l'Aprenentatge-Servei (APS) proposades tant per l'estudiant, com pels tutors de pràctiques interns i/o externs.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes S'estableixen canals de coordinació amb els tutors externs d'acord al perfil i característiques del context de les pràctiques dels estudiants.
Relació amb el tutor de pràctiques intern El seguiment de l'aprenentatge de l'estudiant per part del tutor/a intern es realitzarà a partir de:
- Seminaris de grup, amb els objectius de compartir l'experiència de pràctiques i presentar i debatre els projectes d'intervenció que proposen els estudiants.
- Tutoria individualitzada, per tal d'acompanyar l'estudiant en el seu procés d'aprenentatge i en la presa de decisions i reconduir, si cal, les activitats previstes d'acord a un procés d'avaluació obert.
Relació amb el tutor de pràctiques extern El tutor/a intern mantindrà contactes amb el tutor/a extern d'acord al perfil i característiques del context de les pràctiques dels estudiants.

L'acompanyament de l'estudiant en el període d'estada a pràctiques el realitza el tutor extern d'acord a la intensitat i forma adequada segons les característiques del lloc de pràctiques.
Memòria
Estada de pràctiques L'estada en pràctiques s'orientarà a:
- Observació i coneixement de la realitat i del camp d'acció professional que desenvolupa la institució i/o projecte on l'estudiant realitza les pràctiques.
- Desenvolupament de les habilitats i competències que requereix la intervenció social.
- Aportació per part del l'estudiant a la institució, de la seva capacitat de treball, de reflexió i de proposta de línies d'intervenció futures.