DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | PLANTEJAMENT CIENTÍFIC DELS ESTUDIS EN NUTRICIÓ HUMANA | Codi | 13675104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Idea científica. Contrastar la idea d'investigació mitjançant la revisió de la literatura científica. Bases de dades de documentació científica: PUBMED: Utilització pràctica Qualitat dels articles científics: Web of Kowledge. | |
2. Tipus d'estudis epidemiològics observacionals: trasversals, casos–control i cohorts. | |
3. Parts d'un protocol científic. Característiques dels seus apartats. Resum. Introducció. Disseny d'estudi. Mostra (característiques i grandària de la mostra). Mètodes (reproductibles i validats). | |
4. Estudis experimentals d'intervenció: assajos clínics i comunitaris. Característiques, utilitat, avantatges i inconvenients, aplicació. | |
5. Buenas prácticas clínicas. Comité de Ética. Principios de la Declaración de Helsinki. | |
6. Criterios de Calidad Científica aplicados a los diferentes tipos de estudios. | |
7. L'estadística com a eina de l'epidemiologia. | |
8. Expressió dels resultats en taules i gràfiques. | |
Activitats i Seminaris pràctics: |
- Avaluació e interpretació de resultats d'un article real. - Plantejament d'un estudi d'intervenció real. - Estructuració de la recollida de dades. - Construcció d'una base de dades i realització de l'anàlisi estadístic corresponent per resoldre la hipòtesi i els objectius marcats. - Interpretació de les dades obtingudes. - Tenir criteris sobre la selecció i interpretació de les dades importants per tal de construir les Taules i/o Figures per divulgar els nostres resultats. |