DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | INVESTIGACIÓ SOCIAL APLICADA | Codi | 15224113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||
Pràctiques de camp/sortides |
|
S'avalua a través de l'exposició oral el desenvolupament del Treball de camp. També es tindrà en compte la capacitat de l'estudiant per desenvolupar-se en un entorn social i/o institucional per a la recerca de la informació empírica utilitzant els instruments de recollida de dades que ha dissenyat previament. |
10% | ||||||
Treballs |
|
S'avaluaran els treballs corresponents al desenvolupament del pràcticum: 1.- Projecte de recerca. Es tracta d'un projecte que cal lliurar al tutor corresponent a fi de revisar-lo i corretgir-lo per tal de poder continuar amb la fase de treball de camp. (25%) 2.- L'informe final i la proposta d'intervenció. (45%) |
70% | ||||||
Presentacions / exposicions |
|
Les presentacions i exposicions dels estudiants sobre l'objecte d'estudi i procés de treball | 10% | ||||||
Altres | Es valorarà l'assistència als seminaris i la participació |
10% |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Els criteris generals per a l'avaluació d'Investigació Social Aplicada són: 1.- Existència efectiva d'un procés investigador empíric demostrat mitjançant el contingut de la monografia. 2.- Revisió bibliogràfica actual i adequada a la temàtica de la investigació. 3.- Explicació i coherència del model investigador, de la metodologia de recollida de dades i de les tècniques utilitzades. 4.- Coherència i lògica en l'anàlisi i la interpretació de les dades i en les conclusions formulades. 5.- Pertinença de la proposta d'actuació en relació als resultats de la investigació. Creativitat en les propostes. 6.- Compliment estricte dels aspectes més formals de presentació de tot treball acadèmic: presentació, redacció coherent i fluida, capacitat de síntesi, estructuració i organització de la informació i anàlisi, correcció en la utilització de cites i de les referències bibliogràfiques, etc. 7.- La motivació i superació personal de l'estudiant durant tot el procés de la recerca, considerant els ritmes personals de cada alumne i els condicionants corresponents a cada objecte d'estudi. Cal assistir al 80% de les sessions de Seminaris per assolir el 10% de la nota final. L'avaluació contínua (1a convocatòria) consistirà en la realització de diferents activitats d'avaluació amb pes a la nota, les quals segueixen el procés d'investigació; l'assistència a les tutories i el lliurament de l'informe final i proposta d'intervenció. Aquesta per poder ser avaluada s'ha de lliurar una còpia en paper i penjar els diferents arxius a la plataforma moodle. És imprescindible per aprovar presentar l'informe final i la proposta d'intervenció. Pel que fa a la 2a convocatòria, aquesta consistirà tan sols en el lliurament de l'informe final i proposta d'intervenció, amb un 100% del pes de la nota. No obstant això, només es podran presentar els treballs a 2ª convocatòria si el tutor/a n'ha fet el el seguiment durant el curs i sota la seva autorització. En altres paraules, l'alumne/a no es pot presentar a 2ª convocatòria sense l'autorització prèvia del tutor/a i sense haver seguit l'avaluació continuada. És imprescindible per aprovar presentar l'informe final i la proposta d'intervenció. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |