DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ESTRATÈGIES D'INTERNACIONALITZACIÓ | Codi | 16635225 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMA 1. La globalització | 1.1 Introducció 1.2 Què entenem per globalització 1.3 Factors que impulsen la globalització 1.4 El repte ètic de la globalització per les empreses |
TEMA 2. L’estratègia internacional |
2.1 Introducció 2.2 Concepte d’estratègia 2.3 Anàlisi extern (macro-entorn) i intern (micro-entorn) 2.4 Motius i condicionaments de l’estratègia internacional |
TEMA 3. La decisió d’entrada en mercats internacionals |
3.1 Introducció 3.2 Anàlisi i selecció de mercats internacionals 3.3 Formes d’entrada en els mercats internacional 3.4 L’elecció del mètode d’entrada 3.5 El procés d’internacionalització seqüencial de l’empresa exportadora a la multinacional |
TEMA 4. L’organització de l’empresa internacional |
4.1 Introducció 4.2 L’organització de l’empresa internacional 4.3 Ajust estructural en l’estratègia de creixement 4.4 Mecanismes de coordinació i control a l’empresa multinacional |
TEMA 5. Els enfocaments estratègics de competència internacional |
5.1 Globalització i Fragmentació 5.2 Tipus d’enfocament estratègic. 5.3 L’estratègia de la filial exterior |
TEMA 6. Les variables socioculturals. |
6.1 Concepte de cultura 6.2 Anàlisi de diferències culturals entre països 6.3 La cultura de negocis en el món: Àsia, Europa, Nord América, Amèrica Llatina |
TEMA 7. Els Recursos Humans a l’empresa internacional |
7.1 Introducció 7.2 La gestió d’ expatriats: avantatges i inconvenients 7.3 Pràctiques internacionals de Recursos Humans: Reclutament i selecció, Formació i desenvolupament professional, Compensació, L’expatriació a Espanya |
TEMA 8. Marketing Internacional |
8.1 El desenvolupament de productes i serveis per al mercat global 8.2 La fixació de preus en el mercat global 8.3 Sistemes de distribució internacional 8.4 Estratègies de promoció en el mercat internacional |