DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I | Codi | 18031013 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 0 | 6 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Procediments de selecció |
Planificació | Pla específic d'actuació | Mecanismes coordinació/seguiment |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Desenvolupar la capacitat d’aplicar i extrapolar els continguts i procediments apresos a les diferents situacions de la pràctica. | A1 A13 |
B1 B8 B22 |
C5 |
2. Comprendre els processos de presa de decisions i de construcció de cuidatges segons la complexitat de la situació. | A12 |
B2 B3 |
C3 |
3. Adquirir recursos per realitzar els actes de cures tenint en compte la seguretat, el benestar i la dignitat de la persona, la família i la comunitat. | A6 A7 A8 |
B2 B9 B13 |
C3 |
4. Desenvolupar les actituds de relació mantenint un compromís professional en l'acte de les cures. | A7 A9 |
B20 |
C3 C5 |
5. Construir coneixements a partir de l’anàlisi i de la reflexió des de l’acció. | A12 A13 |
B1 B2 B3 |
C5 |
1. Identificar la situació de salut i malaltia i els aspectes epidemiològics, fisiopatològics, psicològics, socials i econòmic que influeixen en las situacions a estudi. | |||
2. Reconèixer la manera de com viu i experimenta la persona i la seva família la malaltia i tractaments... i la incidència que té en la seva vida. | |||
3. Planificar el cuidatge posant especial èmfasis en el benestar i el confort, l’ètica i l’estètica d’una manera acurada i sensible. | |||
4. Prendre part en la resolució de les situacions a estudi plantejades. | |||
5. Aplicar tècniques o procediments d’infermeria amb mesures de seguretat i habilitat en el laboratori d’experimentació. | |||
6.Aplicar el procés d’infermeria tenint com a base els models i principis del “caring” (ambient curatiu, cuidatge afectiu, sostenir l’esperança, ajudar en les necessitats bàsiques amb sentit intencional, respectar el sistema de creences i valors, suport en l’expressió emocional i romandre en el marc de referència de l’altre). |