Procediments
Creació d’un entorn de suport.
Conceptes a treballar: Sensibilitat envers un mateix i cap a altres; relació d’ajut i de confiança.
Actituds a desenvolupar: Autenticitat, empatia, acceptació, congruència, proximitat, presència, escolta, dignitat, integritat.
Principi que orienta la pràctica: DEMOSTRA RESPECTE PER LES PERSONES / FAMÍLIA I ENTORN.

Creació d’un entorn de protecció i seguretat.
Conceptes a treballar: Factors interns i externs d’amenaça, mecanismes biològics de defensa, risc d’infecció, risc de lesió, risc de caigudes.
Actituds a desenvolupar: Observació i reflexió sobre les mesures que afavoreixen la prevenció dels riscos que té la persona relacionats amb la seva situació (edat, orientació, sentits, malaltia i tractaments) i per l’aplicació de procediments.
Principi que orienta la pràctica: PROTEGEIX I GARANTEIX LA SEGURETAT.

Aplicació del procés de resolució de problemes en l’ajuda a la cobertura de les necessitats bàsiques.
Conceptes a treballar: Valoració de necessitats (motivació, grau de satisfacció, significat). diagnòstics, decisions clíniques, planificació, implementació, avaluació, taxonomies.
Actituds a desenvolupar: Raonament clínic reflexiu i metodologia de registre.
Principi que orienta la pràctica: FONAMENTA LES INTERVENCIONS QUE REALITZA.

Desenvolupa-ment de l’aprenentatge.
Conceptes a treballar: objectius, evidències, guies d’aprenentatge.
Actituds a desenvolupar: Responsabilitat, capacitat d’adaptació al context, iniciativa, motivació en l’aprenentatge, disponibilitat.
Principi que orienta la pràctica: INTERIORITZACIÓ DE LA RESPONSABILITAT EN EL SEU APRENENTATGE.