Tema Subtema
Tema 1
Evolució històrica: perspectiva històrica
La Revolució Industrial: repercussions
La revolució de la productivitat
La revolució del control de la qualitat
Qualitat i món sanitari
Tema 2
Qualitat
Definició. Criteris erronis sobre la qualitat Definició de qualitat en els cuidatges d’infermeria. Objectius, principis i característiques. Implicació en proporcionar qualitat. Conseqüències de la NO qualitat. Garantia sistema d’assegurament de la qualitat. Clients interns i clients externs. Gestió de la qualitat Total (GQT) en l’àmbit de la salut. Gestió estratègica de la qualitat en els serveis sanitaris.
Tema 3
Gestió de la qualitat
Planificació de la qualitat
Avaluació de la qualitat o Control de la qualitat
Millora de la qualitat
Tema 4
Planificació de la qualitat
Planificació de la qualitat
Elaboració de protocols: objectius, característiques, disseny, procés de validació. Protocol: Acollida del malalt a la unitat d’hospitalització.
Tema 5
Avaluació de la qualitat
Metodologia per avaluar la qualitat: etapes per avaluar la qualitat
Tema 6
Millora de la qualitat.
Metodologia orientada en la resolució de problemes: detecció de situacions millorables, priorització de problemes, anàlisi de causes, anàlisi de solucions, aplicació dels canvis, avaluació de les millores i implantació d’un pla de millora de la qualitat.
Tema 7
Models de qualitat

Model EFQM
Normes ISO
Auditories de qualitat
Acreditació hospitalària
Tema 8 Glossari
Bibliografia i Internetgrafia
Enllaços