DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | FARMACOLOGIA | Codi | 19052222 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
A. Conèixer els aspectes bàsics del fàrmac i el medicament pel que fa a la seva naturalesa, fonts d'obtenció, desenvolupament i regulació. | B5 |
||
B. Entendre la interacció dels fàrmacs amb l'organisme i conèixer les bases dels seus mecanismes d'acció. | A5 |
||
C. Reconèixer la importància de la valoració benefici/risc, entenent accions i efectes terapèutics i efectes indesitjables. | B5 |
||
D. Conèixer l'experimentació amb animals de laboratori i el seu ús concret en la obtenció de corbes dosi-resposta per valorar l'efecte farmacològic d'un fàrmac. | A1 A13 A14 |
C5 |
|
E. Conèixer el trànsit del fàrmac a través de l'organisme, és a dir, els processos d'alliberació, absorció, distribució, metabolisme, excreció i resposta (AADME), consecutivament a l'administració del fàrmac per les vies utilitzades en terapèutica. | A5 A11 |
||
F. Saber calcular les constants i paràmetres farmacocinètics i saber resoldre problemes de farmacocinètics a partir d'una dosi única en un model monocompartimental. | A1 A13 A14 |
B3 |
|
G. Conèixer les diferents metodologies que s'han utilitzat per al descobriment i desenvolupament dels fàrmacs, des de les més antigues fins a les més modernes i sofisticades. | A22 A23 |
||
H. Conèixer la utilització de tècniques experimentals "in vitro" per mesurar la disponibilitat del fàrmac actiu al torrent circulatori desprès d'una administració no intravenosa (biodisponibilitat). | A5 A11 A13 A14 |
C5 |
|
I. Aprendre a manipular les fonts d'informació sobre fàrmacs i situar correctament la importància del tractament farmacològic en terapèutica. | B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 |
C2 C5 |