DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | MATERIALS I NANOESTRUCTURES | Codi | 20695202 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix i analitza els diferents tipus de materials ceràmics, vidres i composites i nanomaterials, les seves utilitats i les seves propietats. Adquireix coneixements de Nanoenergia i nanotoxicologia. | |
A2 |
Coneix les principals tècniques de caracterització de materials i nanomaterials i sap seleccionar les més apropiades. Determina el tipus d'assajos necessaris per conèixer les propietats mecàniques dels diferents materials. | |
A3 |
Coneix la vida dels materials, els processos de degradació i la seva prevenció. Adquireix coneixements bàsics en la síntesi de materials i nanomaterials. | |
A5 |
Prediu les propietats d'un material / nanomaterial i / o els seus possibles aplicacions en l'àmbit de l'enginyeria de productes. | |
A6 |
Selecciona el material / nanomaterial òptim per a una determinada aplicació en l'àmbit de l'enginyeria de productes i justifica l'elecció. Interpreta els diagrames de fase, binaris i TTT per poder obtenir informació del material tal com les fases presents, càlcul de quantitat i composició, disseny de tractaments tèrmics o interpretació de les microestructures resultants dels mateixos Aplica la nanotecnologia en l'àmbit de l'enginyeria de productes. | |
A8 |
Relaciona les propietats dels materials amb la seva estructura microscòpica, estructura atòmica, els seus enllaços i la seva estructura cristal • lina. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant. Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits. Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...). Utilitza un llenguatge apropiat a la situació. | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs. Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits. | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències. Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup. Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits. Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva. Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip. | |
B6 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació. Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge. Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor. Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació. | |
B7 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa. Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps. Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |