Descripció
Activitats Introductòries Durant el segon quadrimestre dels curs anterior a aquell en què es cursa l’assignatura, hi ha fixada, a la seqüència de tutories del PAT de centre una sessió informativa sobre les assignatures de pràctiques externes.

Al començament de curs, en la data fixada cada any al calendari de l’assignatura hi ha una sessió informativa d’assistència obligatòria per a tots els alumnes matriculats a l’assignatura, en la qual s’informa de tots el processos vinculats a l’assignació de tutors i posicions de pràctiques, el desenvolupament posterior de les pràctiques i l’avaluació de l’assignatura.

L’assistència a aquesta sessió informativa inicial és té en compte en la nota final penalitzant amb 0,5 punts la no assistència.

Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor acadèmic de la universitat i del tutor extern de l'empresa o institució. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant partint de les tasques fixades a la proposta de pràctiques assignada a l’alumne. També hauran de fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant corregint i comentant els informes fets pels estudiants i emplenant els seus propis informes de valoració. Per la seva banda, el tutor acadèmic farà un mínim de tres tutories amb l'estudiant durant les pràctiques.

Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor acadèmic abans d'iniciar les pràctiques, especialment una vegada coneix la posició de pràctiques i l'empresa o institució on les haurà de fer. Igualment durant l'estada de pràctiques és necessari que l'alumne pengi a l'espai moodle de l'assignatura els informes de valoració intermedi i final preceptius per què siguin comentats a les corresponents tutories. També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball final i defensa del mateix.

Finalment, el coordinador de pràctiques externes atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació per triar l'empresa o institució on volen realitzar l'estada o tenen dubtes del tipus d'activitat o departament on volen fer-les (o simplement s'interessen pel desenvolupament de les mateixes).
Estada de pràctiques Les pràctiques de les assignatures s’hauran de dur a terme dins el calendari acadèmic. Hauran de finalitzar abans del 30 de maig. Extraordinàriament podran allargar-se fins al 15 de juny si així ho requereix l’especificitat del lloc de pràctiques

El total d’hores de pràctiques a l’empresa haurà de ser de 270.

Per norma general les pràctiques hauran de fer-se a temps parcial. Només podran fer-se a temps complet en els períodes acadèmics sense docència o si la resta d'activitats acadèmiques de l'estudiant ho permeten.

Al començament de les pràctiques el tutor acadèmic de pràctiques fixarà amb el seus alumnes un calendari de turories amb un mínim de tres d’entrevistes i l'informarà de la necessitats d'emplenar, paulatinament, els informes de valoració preceptius i penjar-los al moodle per ser revisats. En aquests informes l'alumne detalla les activitats dutes a terme, els objectius assolits i fa una petita valoració personal de les competències treballades i adquirides.
Presentacions / exposicions La memòria realitzada haurà de ser exposada davant una comissió avaluadora.

S’estableixen dos períodes de realització de les exposicions:
- Dues últimes setmanes de maig, per als alumnes amb data de finalització de les pràctiques abans del 30 de maig.
- Primera setmana de juny, per als alumnes amb data de finalització extraordinària de les pràctiques entre l’1 i el 15 de juny.

Al calendari de l’assignatura s’estableixen les dates concretes per a les exposicions cada curs acadèmic. A la sessió informativa inicial s’explica el procés per desenvolupar les sessions d’exposicions dels treballs.

Els alumnes podran utilitzar mitjans audiovisuals en l’exposició del treball de pràctiques. La durada de les exposicions haurà de ser d’entre 5 i 10 minuts.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Per aprofundir en el treball de la competència C6 – Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional, es plantejarà la realització de tallers d’orientació professional i es farà obligatòria l'assistència a la Jornada FTG Feina i Futur dins del marc del Fòrum d’Ocupació URV.

Es faran un mínim de dos tallers als que es treballaran diferents aspectes per aprofitar al màxim les pràctiques així com l’assistència a una fira d’ocupació, realització d’entrevistes laborals, etc.. Els diferents tallers, fets en col·laboració amb el servei d'ocupació de la URV, seran de dues hores de durada i l'assistència i el seu aprofitament es tindrà en compte a l'avaluació de l'assignatura. Es proposaran diferents edicions i horaris per garantir el seu aprofitament.

Per posar en pràctica les habilitat treballades als tallers, es farà obligatòria l’assistència a la Jornada FTG Feina i Futur i l’alumne tindrà que acreditar la realització d’un mínim de tres entrevistes als estands de les empreses participants.
Memòria Per superar l’assignatura de Pràctiques Externes I, a més de portar a terme la corresponent estada de pràctiques a l’empresa amb una valoració positiva per part del tutor extern assignat a l’empresa i de complir amb el calendari de tutories de pràctiques marcat pel seu tutor acadèmic, els alumnes hauran de realitzar un treball (la memòria) i exposar-lo davant d’una comissió avaluadora.

Durant les tutories amb el tutor acadèmic els alumnes seran informats del contingut i criteris per a la realització dels treballs.