Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries L’objectiu de l’assignatura és despertar l’interès de l’estudiant per altres formes
d’habitar, i a la vegada aproximar-lo a algunes de les posicions teòriques que s’han
desenvolupat al llarg del segle XX i XXI sobre l’habitatge col·lectiu. També té com a
finalitat millorar la capacitat crítica i projectual sobre noves formes d’habitar.
Seminaris S’estructurarà en tres àmbits i ‘laboratoris’ (entesos com a espais d’experimentació)
que es desenvoluparan a l’aula durant una setmana de manera semi-intensiva:
Laboratori 1, (tindrà lloc a l’ETSAV), sota el lema: HABITAR, s’estudiarà i aprofundirà
sobre la unitat mínima: l’habitació, i les seves possibles agregacions per donar lloc a
l’habitatge
Laboratori 2, (tindrà lloc a l’EAR), sota el lema: COHABITAR, estudiarà i aprofundirà
sobre que significa cohabitar, quines respostes podem donar avui en dia a les noves
formes d’habitar col·lectivament i les seves possibles agrupacions. Plantejarà les noves
relacions que es poden establir entre les unitats familiars que conformen l’habitatge
col·lectiu, entre l’individu i la comunitat que conforma, entre l’espai privat i l’espai
col·lectiu, i com això pot incidir en el que és la peça mínima habitable i les seves
relacions.
Laboratori 3, (tindrà lloc a l’ENSA, París), sota el lema: CONVIURE, estudiarà i
aprofundirà sobre les relacions de l’habitatge amb la ciutat, mitjançant el treball dels
espais comunitaris i públics es plantejaran relacions noves entre l’habitatge i la ciutat,
entre la comunitat de veïns i la societat.
Sessió Magistral L’assignatura anirà acompanyada d’una lliçó inaugural, unes sessions teòriques curtes a
l’inici de la classe, i unes visites a casos paradigmàtics a la ciutat de Barcelona, del
Camp de Tarragona i París.
Atenció personalitzada El treball s’iniciarà de manera àgil i intensa al llarg de cadascuna de les tres setmanes,
complementant-lo posteriorment amb el treball a casa, que es presentarà i debatrà en
la 1a sessió de la següent setmana en que s’imparteixi docència