Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006) |
Assignatures |
TECNOÈTICA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | TECNOÈTICA | Codi | 115011204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
BATES, A. W. (2001): Como gestionar el cambio tecnológico. Estrategias para los responsables de centros universitarios. Barcelona . Gedisa. CAMACHO, M. y GISBERT, M. (2004) The N-@ble Project: An instructional proposal for Teacher Training in ICT-Based Setting, Ed-Media Proceedings. Lugano. DEDE, Ch. (2000): Aprendiendo con tecnología. Paidós. Barcelona. DUART, J.M. y SANGRÀ, A. (comps.) (2000): Aprender en la virtualidad. Gedisa. Barcelona. AA.VV (2000). Evaluation and assessment of flexibility mobility and transferability in European countries: Flexibility, transferability, mobility as targets of vocational education training [European cooperation in the field of scientific and technical research ] Brussels . p. 141-149. GISBERT, M.; ADELL, J.; ANAYA, L. y RALLO, R. (1997): Entornos de formación Presencial Virtual y a Distancia. Boletín de RedIris. No. 40. Pp.13-25. GISBERT, M. (2005): La formación del Profesor para la Sociedad del Conocimiento. Revista Bordón (En prensa). JONASSEN, D.H. y LAND, S.M. (2000): Theoretical foundations of learning environment. Lawrence Erlbaum Associates. New Jersey .LEVIS, D. y GUTIÉRREZ, M.L. (2000): ¿Hacia la herramienta Universal? Enseñar y aprender en tiempos de Internet. La Crujía/Ciccus. Buenos Aires . PETERS, O. (2000): Learning and teaching in distance education. Kogan Page. Londres. SALINAS, J. (2004) Entonos Virtuales y Redes de Aprendizaje. Perspectivas de la Educación en el Nuevo Milenio. Universidad Tecnológica de Panamá. (Ponencia). VV.AA. (2004): Visions of Education. THRESHOLD http://www.ciconline.org. http://www.iste.org/futures. SALINAS, J. (1998): Enseñanza flexible, aprendizaje abierto: Las redes como herramientas para la formación. En CEBRIAN, M. et al.: Recursos Tecnológicos para los procesos de Enseñanza-Aprendizaje. ICE/UMA. Pp. 54-64. SUÀREZ, B. (2003). La Sociedad del Conocimiento: una revolución en marcha. En ponències Seminario REBIUN. Palma de Mallorca. WILKINSON, D. (2002): The Intersection of Learning Architecture and Instructional Design in e-Learning. ECI Conference on e-Technologies in Engineering Education: Learning Outcomes Providing Future Possibilities. http://services.bepress.com/eci/etechnologies/33.
Documents i Espais de Referència. - The Institute for Higher Education Policy: Quality on the line. Benchmarks for success internet-based distance education.. http://www.ihep.com. - American Federation of Teachers. Higher Education Department http://www.aft.org. |
|
Complementària | |