Infermeria (2002) |
Assignatures |
PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC II | Codi | 18031014 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 0 | 7.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Creació d’un entorn de suport. | Conceptes a treballar: Sensibilitat envers un mateix i cap a altres; relació d’ajut i de confiança. Actituds a desenvolupar: Autenticitat, empatia, acceptació, congruència, proximitat, presència, escolta, dignitat, integritat. Principi que orienta la pràctica: DEMOSTRA RESPECTE PER LES PERSONES / FAMÍLIA I ENTORN. |
Creació d’un entorn de protecció i seguretat. | Conceptes a treballar: Factors interns i externs d’amenaça, mecanismes biològics de defensa, risc d’infecció, risc de lesió, risc de caigudes. Actituds a desenvolupar: Observació i reflexió sobre les mesures que afavoreixen la prevenció dels riscos que té la persona relacionats amb la seva situació (edat, orientació, sentits, malaltia i tractaments) i per l’aplicació de procediments. Principi que orienta la pràctica: PROTEGEIX I GARANTEIX LA SEGURETAT. |
Aplicació del procés de resolució de problemes en l’ajuda a la cobertura de les necessitats bàsiques. | Conceptes a treballar: Valoració de necessitats (motivació, grau de satisfacció, significat). diagnòstics, decisions clíniques, planificació, implementació, avaluació, taxonomies. Actituds a desenvolupar: Raonament clínic reflexiu i metodologia de registre. Principi que orienta la pràctica: FONAMENTA LES INTERVENCIONS QUE REALITZA. |
Desenvolupa-ment de l’aprenentatge. | Conceptes a treballar: objectius, evidències, guies d’aprenentatge. Actituds a desenvolupar: Responsabilitat, capacitat d’adaptació al context, iniciativa, motivació en l’aprenentatge, disponibilitat. Principi que orienta la pràctica: INTERIORITZACIÓ DE LA RESPONSABILITAT EN EL SEU APRENENTATGE. |