2007_08
Guia docent 
Escola Universitària de Turisme i Oci
A A 
català 
 
 
Turisme (2002)
 Assignatures
  ESTRUCTURA DE MERCATS
DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ESTRUCTURA DE MERCATS Codi 21011011
Ensenyament
Turisme (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Prerequisits
Departament Economia
Coordinador/a
TERUEL CARRIZOSA, MERCEDES
Adreça electrònica mercedes.teruel@urv.cat
nuria.sicart@urv.cat
Professors/es
TERUEL CARRIZOSA, MERCEDES
SICART BARCELO, NURIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura analitzarà els mercats turístics, valorant, per una part, els elements d’oferta i demanda que el configuren i per l’altra, la connexió d’aquest amb elements del seu entorn productiu. L’anàlisi estructural d’aquestes realitats i els efectes econòmics que te el seu dinamisme, ens aproparà al coneixement i interpretació de diferents estructures turístiques que a partir dels seus elements d’oferta i demanda estableixen unes relacions de preu i configuren un mercat. OBJECTIUS GENERALS: L’assignatura planteja com objectiu essencial l’estudi dels mercats turístics des de quatre plànols diferents, tots lligats entre si i que tenen que facilitar el coneixement de: l’oferta, la demanda, la formació de preus i la significació d’aquest mercat en l’economia general i de l’entorn mes precís, com es el turisme a Espanya i Catalunya. En aquest sentit, cal determinar com a punts essencials: de l’empresa turística als condicionants de la demanda, relació del fenomen turístic amb altres activitats productives, la incidència del sector turístic en l’economia d’un país, especial referència a l’economia espanyola i efectes immediats del sector en l’economia de l’entorn.