Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural. |
|
A3 |
Conèixer els fonaments lingüístics, psicolingüístics, sociolingüístics de les llengües i ser capaç d’avaluar el seu desenvolupament. |
|
A4 |
Reflexionar sobre l’estructura, nivells, propietats i funcions de la llengua. |
|
A5 |
Conèixer les orientacions metodològiques per a l'apropament dels alumnes al text literari. |
|
A6 |
Valorar la riquesa de la diversitat lingüística. |
|
A7 |
Conèixer els processos de simbolització matemàtica. |
|
A8 |
Reconèixer la matemàtica com a instrument de modelització de la realitat. |
|
A9 |
Saber utilitzar i fer utilitzar els nombres i els seus significats, mesurar i utilitzar relacions mètriques, formes i relacions geomètriques. |
|
A10 |
Saber utilitzar el llenguatge algèbric. |
|
A11 |
Conèixer i entendre els continguts propis de les ciències experimentals a Primària i com s'han d'integrar per a l'aprenentatge dels alumnes. |
|
A12 |
Conèixer els elements de la didàctica de les ciències experimentals i els diferents enfocaments didàctics. |
|
A13 |
Conèixer les característiques de les dificultats principals en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals. |
|
A14 |
Conèixer els camps temàtics d’interrelació de les ciències amb altres àrees, i en especial en aspectes d’educació tecnològica, educació per a la salut i educació medi ambiental. |
|
A15 |
Reflexionar sobre la construcció de valors socials mitjançant l'anàlisi de la realitat social i el coneixement històric. |
|
A16 |
Conèixer les tècniques i mètodes propis de la història (categories temporals, representacions de cicles i etapes, ús de fonts històriques, etc.), la geografia (orientació i mesura de l'espai, representació gràfica i cartogràfica, observació directa, anàlisi del paisatge, etc.). |
|
A17 |
Conèixer el procés de conceptualització del temps en general i el temps històric i l’espai geogràfic. |
|
A18 |
Promoure el desenvolupament d'identitat cultural a través del coneixement històric i social. |
|
A19 |
Conèixer les manifestacions del llenguatge artístic. |
|
A20 |
Entendre i valorar l’experiència que les arts plàstiques aporten al procés educatiu i en la formació integral del ésser humà. |
|
A21 |
Conèixer i analitzar els corrents artístiques actuals. |
|
A22 |
Conèixer la representació a través dels llenguatges plàstics i visuals. |
|
A23 |
Apreciar i valorar les qualitats plàstiques i visuals. |
|
A24 |
Conèixer els fonaments de la cultura popular, amb especial referència al folklore propi de la localitat i la comunitat autònoma. |
|
A25 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de referència de tots els estils, èpoques i cultures. |
|
A26 |
Conèixer i dominar els principis de l'expressió i la comunicació corporal relacionats directament amb el fet musical i la dansa. |
|
A27 |
Conèixer les manifestacions musicals de diferents cultures. |
|
A28 |
Conèixer i valorar el propi cos, les seves possibilitats motrius i comunicatius i els beneficis que tenen sobre la salut. |
|
A29 |
Conèixer el desenvolupament psicomotriu de 0 a 12 anys i la seva intervenció educativa. |
|
A30 |
Conèixer els fonaments biològics i fisiològics del cos humà i els processos d'adaptació a l'exercici físic i la seva relació amb la salut, la higiene i l'alimentació. |
|
A31 |
Conèixer els aspectes que relacionen l'activitat física amb l'oci i la recreació per establir bases d'utilització del temps lliure: teatre, dansa, esports, sortides, etc. |
|
A32 |
Tenir una plena competència comunicativa i un bon coneixement lingüístic i socio-cultural de la llengua estrangera. |
|
A33 |
Conèixer i saber desenvolupar els corrents principals didàctics de l'ensenyament de les llengües estrangeres a l’aula. |
|
A34 |
Conèixer les bases cognitives, lingüístiques i comunicatives de l'adquisició de les llengües primeres i estrangeres. |
|
A35 |
Conèixer les bases cognitives, lingüístiques i comunicatives de l'adquisició de les llengües primeres i estrangeres. |
|
A36 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
|
A37 |
Conèixer els fonaments psicològics, socials i lingüístics de les diferents necessitats educatives especials i ser capaç d'assessorar pares i professors. |
|
A38 |
Conèixer la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'una resposta educativa de qualitat per a l'alumnat amb NEE. |
|
A39 |
Conèixer l'avaluació dels plans de treball individualitzats, introduint ajustaments progressius en els objectius de la intervenció, en l'adequació dels mètodes, les pautes a seguir. |
|
A40 |
Conèixer les ajudes tecnològiques per millorar les condicions d'aprenentatge i la qualitat de vida. |
|
A41 |
Conèixer els nivells de competència personal dels alumnes i la seva avaluació en aquells àmbits del seu desenvolupament psicosocial que poden estar a l'origen de les seves necessitats especials. |
|
A42 |
Ser capaç de desenvolupar en els alumnes hàbits d'autonomia personal i el respecte a les normes de convivència. |
|
A43 |
Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural. |
|
A44 |
Detectar situacions de falta de benestar dels alumnes que afectin el seu desenvolupament i promoure la seva millora. |
|
A45 |
Planificar les activitats educatives en funció de la progressiva cohesió i integració del grup classe. |
|
A46 |
Ser capaç de crear i mantenir vincles de comunicació coordinats amb les famílies per tal d’incidir més eficaçment en el procés educatiu. |
|
A47 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa. |
|
A48 |
Guiar-se per principis interdisciplinars a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 6 a 12 anys. |
|
A49 |
Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure un aprenentatge significatiu. |
|
A50 |
Ser capaç de dissenyar, desenvolupar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat de l’alumne. |
|
A51 |
Ser capaç de dissenyar i desenvolupar activitats d’avaluació dels coneixements i habilitats dels alumnes. |
|
A52 |
Desenvolupar la funció tutorial, orientant els alumnes i pares i coordinant l'acció educativa referida al grup d'alumnes. |
|
A53 |
Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu. |
|
A54 |
Tenir un equilibri emocional en les circumstàncies variades de l'activitat professional. |
|
A55 |
Tenir una imatge realista de si mateix, actuar conforme a les pròpies conviccions, assumir responsabilitats, prendre decisions i relativitzar les possibles frustracions. |
|
A56 |
Assumir la dimensió ética del mestre tot fomentant en els alumnes una actitud de ciutadania crítica i responsable |
|
A57 |
Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuat, mitjançant l’avaluació de la pròpia pràctica. |
|
A58 |
Comprometre's en potenciar el rendiment acadèmic dels alumnes i el seu progrés escolar en el marc d'una educació integral. |
|
A59 |
Col•laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn. |
|
A60 |
Participar en projectes de recerca relacionats amb l'ensenyament-aprenentatge, introduint propostes d’innovació dirigides a millorar de la qualitat educativa. |
|
A61 |
Realitzar activitats educatives de suport als alumnes en el marc d'una educació inclusiva. |
|
A62 |
Promoure la qualitat dels contextos (aula i centre) en què es desenvolupa el procés educatiu de manera que garanteixi el benestar dels alumnes. |
|
A63 |
Promoure l'aprenentatge autònom dels alumnes, prenent com a referència els objectius i continguts del nivell educatiu corresponent, desenvolupant estratègies que evitin l'exclusió i la discriminació. |
|
A64 |
Gestionar els conflictes i resoldre'ls. |
|
A65 |
Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió |
|
A66 |
Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semíotica i simbolització en llenguatges musicals |
|
A67 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
|
A68 |
Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical |
|
A69 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
|
A70 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa |
|
A71 |
Preparar, seleccionar o construir materials didàctics i utilitzar-los en els marcs específics de les diferents disciplines |
|
A72 |
Conèixer la diversitat de recursos didàctics concrets, tant a l'aula com externs, per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències i als criteris per decidir com i quan utilitzar-los i adaptar-los a la diversitat dels alumnes i situacions |
|
A73 |
Ser sensible a l'interès dels alumnes, utilitzar els recursos adequats per motivar-los en l'aprenentatge de les ciències i fomentar en els alumnes una actitud favorable cap a la ciència i les seves aplicacions |
|
A74 |
Reconèixer la diversitat dels alumnes i explicitar-la, situar-la en relació amb el coneixement científic i dissenyar o escollir intervencions didàctiques per facilitar el desenvolupament científic |
|
A75 |
Integrar les noves tecnologies audiovisuals i informàtiques en l'ensenyament de les ciències |
|
A76 |
Utilitzar correctament raonaments i reconèixer, explicitar i valorar la correcció o incorrecció dels alumnes, per plantejar situacions que els ensenyin a pensar i a exercicir un pensament crític en ciència |
|
A77 |
Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica |
|
A78 |
Conèixer els fonaments i el desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la `´usica i del seu ús com a mitjà d'expressió |
|
A79 |
Buscar i utilitzar bibliografia i materials de suport de diferents cultrures |
|
A80 |
Analitzar els corrents d'educació musical actuals, extraient conceptes i línies metodològiques amb una coherència sistemàtica |
|
A81 |
Utilitzar el joc musical com a element didàctic i com a contingut |
|
A82 |
Organitzar i dirigir una agrupació musical o una coral infantil |
|
A83 |
Utilitzar referències variades per improvisar sol o en grup |
|
A84 |
Promoure la comprensió de les formes estètiques contemporànies, tonals i atonals |
|
A85 |
Conèixer les tècniques de representació del llenguatge musical |
|
A86 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de refeència de tots els estils, èpoques i cultures |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
B1 |
Aprendre a aprendre. |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
|
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
|
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
|
B8 |
Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient. |
|
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
|
B10 |
Tenir capacitat d'organització i planificació |
|
B11 |
Ser capaç de prendre decisions |
|
B12 |
Tenir un raonament crític |
|
B13 |
Ser creatiu |
|
B14 |
Tenir iniciativa i esprit emprenedor |
|
B15 |
Estar motivat per la qualitat |
|
B16 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
|
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
|
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
|
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món |
|
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |