|
A2 |
Capacitat per respondre a les necessitats del pacient planificant, prestant serveis i avaluant els programes individualitzats més apropiats d’atenció amb el pacient, els seus cuidadors i famílies i altres treballadors sanitaris o socials. |
|
A4 |
Capacitat de fer valer els judicis clínics per assegurar que s’assoleixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l’evidència. |
|
A6 |
Capacitat per administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies (utilitzant les habilitats…) |
|
A8 |
Capacitat per posar en pràctica principis de salut i seguretat, inclosos la mobilització i “manejo” del pacient, control d’infeccions, primers auxilis bàsics i procediments d’emergència (utilitzant les habilitats). |
|
A10 |
Capacitat per respondre a les necessitats personals durant el cicle vital i les experiències de salut o malaltia. Per exemple, eleccions vitals, invalidesa o procés de mort imminent (utilitzant les habilitats…) |
|
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
|
A14 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ètica, legislació i humanitats. |
|
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
|
A18 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar tecnologies i informàtica a les cures de salut. |
|
A20 |
capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
B1 |
Aprendre a aprendre. |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
|
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
|
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
|
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
|
B9 |
Capacitat per treballar d’una manera “holística”, tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjos dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
|
B10 |
Capacitat per educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort de les poblacions, comunitats, grups i individus dels qui les vides estan afectades per la mala salut, sofriment, malaltia, incapacitat o la mort. |
|
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
|
B12 |
Capacitat per ajustar el seu paper amb l'objectiu de respondre efectivament a les necessitats de la població o els pacients. Quan sigui necessari i apropiat, ser capaç de desafiar els sistemes vigents per cobrir les necessitats de la població i els pacients. |
|
B13 |
Capacitat per adonar-se'n que el benestar del pacient s'assoleix a través de la combinació de recursos i accions dels membres de l'equip socio-econòmic de cuidatges. |
|
B14 |
Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat. |
|
B15 |
Capacitat per valorar el risc i promocionar activament el benestar i seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (inclosa/os ella/s mateixa/os). |
|
B16 |
Dins del context clínic, capacitat per educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cuidatges de salut i altres treballadors socio-sanitaris. |
|
B17 |
És conscient dels principis de finançament de cuidatges socio-sanitaris i s'usa els recursos eficientment. |
|
B18 |
Capacitat per dirigir i coordinador un equip, delegant cuidatges adequadament. |
|
B19 |
Utilitza críticament les eines d'avaluació i auditoria del cuidatge segons els estàndards de qualitat rellevats. |
|
B20 |
Capacitat per permetre que els pacients i els seus cuidadors expressin les seves preocupacions i interessos, i que puguin respondre adequadament. Per exemple, emocionalment, socialment, psicològicament, espiritualment o físicament. |
|
B21 |
Capacitat per donar suport emocional i identificar quan són necessaris els consells d'un especialista o altres intervencions. |
|
B22 |
Capacitat per reconèixer l’ansietat, l’estrès i la depressió. |
|
B23 |
Capacitat per informar, enregistrar, documentar i derivar cuidatges utilitzats tecnologies adequades. |
|
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
|
B25 |
Capacitat per usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per promoure el benestar del pacient). |
|
B26 |
Capacitat per representar adequadament la perspectiva del pacient i actuar per evitar abusos. |
|
B27 |
Capacitat per identificar i tractar comportaments desafiadors. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
|
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
|
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
|
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
|
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |