TipoA
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Investigador |
|
AR1 |
Conèixer les propietats fonamentals de les forces intermoleculars i la seva importància en química, biología i ciencia dels materials. |
|
AR2 |
Saber aplicar conceptes de química supramolecular al disseny i síntesi de receptors moleculars i dispositius moleculars senzills |
|
AR3 |
Saber interpretar processos químics i biològics que funcionin en base a interaccions intermoleculars |
|
AR4 |
Identificar les forces intermoleculars implicades en l’estabilització d’estructures multimoleculars així com saber distingir la seva importància relativa |
|
AR5 |
Conèixer els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització de sistemes supramoleculars |
|
AR6 |
Entendre la utilitat de la química supramolecular per a la construcció de dispositius moleculars i de materials moleculars nanoestructurats |
|
AR7 |
Reconèxier com propietats físiques concretes poden derivar-se de l’estructura dels materials moleculars i de les interaccions intermoleculars que s’estableixen en la seva estructura. |
|
AR8 |
Adquirir criteris sobre la naturalesa de la matèria tova d’origen biològic |
|
AR9 |
Analitzar les propietats i comportament de les molècules biològiques |
|
AR10 |
Introducció al concepte de Sala Blanca. Tipus de sales blanques. |
|
AR11 |
Requeriments per treballar en una Sala Blanca. Manipulació de materials |
|
AR12 |
Descripció dels processos tecnològics habituals en una sala blanca |
|
AR13 |
El concepte de “run”: conjunt encadenat de processos. |
|
AR14 |
Coneixement pràctic dels processos de fotolitografia |
|
AR15 |
Coneixement pràctic dels processos de gravat |
|
AR16 |
Coneixement pràctic dels processos de deposició |
|
AR17 |
Coneixement pràctic dels processos a alta temperatura i de creixement |
|
AR18 |
Coneixement pràctic dels processos de nanolitografia |
|
AR19 |
Inspecció i caracterització de processos |
|
AR20 |
Conèixer les bases conceptuals de la mecànica estadística |
|
AR21 |
Entendre la física i la química dels estats excitats |
|
AR22 |
Utilitzar adequadament les eines matemàtiques del camp de la química teòrica |
|
AR23 |
La modelització quàntica de reaccions i processos en fase condensada |
|
AR24 |
Conèixer les bases conceptuals de la dinàmica molecular |
|
AR25 |
Conèixer les bases de l'estudi de l'estat sòlid |
|
AR26 |
Interpretar i correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
|
AR27 |
State-of-the-art of the current techniques used to characterise nanostructures. |
|
AR28 |
Capabilities, limitations and applications of the characterisation techniques. |
|
AR29 |
Identification of the characterisation techniques that can be used to solve a specific problem. |
|
AR30 |
Interpretation of the information obtained from the characterisation techniques. |
|
AR31 |
Capability to use SEM, TEM, AFM and Confocal Microscope from a practical point of view. |
|
AR32 |
Comprensió del concepte Nanobiotecnologia i avaluació crítica dels beneficis i inconvenients de les aplicacions potencials de la Nanobiotecnologia. |
|
AR33 |
Comprensió del que implica la Biotecnologia, fites importants a la historia de la biotecnologia, una avaluació crítica dels beneficis I inconvenients de les aplicacions potencials de la biotecnologia. |
|
AR34 |
Entendre l’estructura I funció de l’ADN, el vincle que existeix entre ADN i proteïna, I les seves conseqüències. |
|
AR35 |
Adquirir bons coneixements sobre la replicació de l’ADN I el paper dels fragments d’Okazaki I les telomerases al procés de replicació. |
|
AR36 |
Comprensió de l’expressió gènica I dels processos involucrats (transcripció I translació I possibles mutacions, addicions I deleccions de gens que puguin donar-se. |
|
AR37 |
Coneixement del paper dels aminoàcids i la importància de l’estructura de la proteïna en les seves funcions, així com també familiaritzar-se amb les diferents classes de proteïnes que existeixen al cos humà. |
|
AR38 |
Comprensió del terme enzims i els mecanismes amb els que catalitzen reaccions biològiques. |
|
AR39 |
Entendre el paper dels anticossos al sistema immune i com les propietats dels anticossos poden ser explotades per a ús terapèutic i en diagnòstics. |
|
AR40 |
Coneixement dels termes enzims de restricció, ligases i els processos involucrats en la tecnologia de l’ADN recombinant. |
|
AR41 |
Comprensió amb una visió general de la història de l’ADN recombinant i explotació comercial del seu descobriment. |
|
AR42 |
Entendre que són enzims termofílics, ADN polimerasa, els pasos involucrats en la reacció en cadena de la polimerasa i els diferents formats de PCR I ús d’aquests diferents formats. |
|
AR43 |
Comprensió de les diferències entre l’estil literari de patents I articles científics. |
|
AR44 |
Entendre el procés involucrat en la producció d’organismes genèticament modificats I familiaritzar-se amb el potencial d’aplicacions de GMOs. |
|
AR45 |
Habilitat per defensar i contradir GMOs de forma objectiva a nivell de consum, salut I medi ambient. |
|
AR46 |
Adquirir bons coneixements sobre cèl•lules mare, les diferències entre cèl•lules mare adultes i embrionàries, i les seves respectives avantatges i desavantatges. |
|
AR47 |
Comprensió dels mètodes utilitzats per la diferenciació de cèl•lules mare, aplicacions potencials clíniques i companyies que treballen en aquest camp. |
|
AR48 |
Entendre que és teràpia gènica, tècniques utilitzades i aplicacions clíniques. |
|
AR49 |
Coneixements dels objectius i resultats del projecte de genoma humà. |
|
AR50 |
Entendre la genòmica, transcriptòmica i proteòmica i les eines que són utilitzades per estudiar cada una d’elles. |
|
AR51 |
Comprensió de comparative genomics i de l’ús de cDNA microarrays per fàrmacs potencials candidats seleccionats. |
|
AR52 |
Familiaritzar-se amb les fases involucrades en la introducció de fàrmacs a través de processos clínics dins del mercat. |
|
AR53 |
Tenir consciència del concepte de propietat intel•lectual i del procés involucrat en patentar. |
|
AR54 |
Entendre les avantatges i aplicacions dels microsistemes i les tècniques de microfabricació. |
|
AR55 |
Comprendre amb claredat les diferents tècniques de funcionalització i deposició de superfícies, i els avantatges i desavantatges relatius de cada tècnica. |
|
AR56 |
Entendre les bases de l’autoensamblatge, els conceptes de les diferents aproximacions al autoensamblatge biològic i les aplicacions potencials d’aquestes aproximacions. |
|
AR57 |
Entendre les propietats relacionades amb el tamany de les nanopartícules, i els mètodes de producció, estabilització i biofuncionalització. |
|
AR58 |
Coneixements sobre la teoria DLVO. |
|
AR59 |
Entendre els fonaments de les diferents tècniques i les aplicacions, avantatges i inconvenients de cada una. |
|
AR60 |
Entendre quines són les propietats i mètodes de producció de nanotubs de carbó, així com també, bon coneixement de les aplicacions potencials per electrònica i diagnòstics. |
|
AR61 |
Comprensió dels termes biosensors d’afinitat i catalítics i tenir capacitat per disenyar un microsistema. |
|
AR62 |
Coneixement ampli sobre les aplicacions de la computació de l’ADN per a la solució de the Hamiltonian Path Problem. |
|
AR63 |
Adquirir una visió general de com podrien treballar els mecanismes d’electrònica de l’ADN i quins són les possibilitats potencials de cada mecanisme. |
|
AR64 |
Comprensió de l’ús de les propostes d’enginyeria de teixits en el reemplaçament/regeneració d’òrgans/ossos/dents in vivo i in vitro. |
|
AR65 |
To know the basic principles of the techniques employed in the field of nanofabrication and nanoprocessing of materials. |
|
AR66 |
To achieve the ability to choose among the nanofabrication methods to solve specific problems in nanotechnology. |
|
AR67 |
Promote the team and interdisciplinary working. |
|
AR68 |
Description of nanosensors operation and signal quantification methods |
|
AR69 |
Knowledge of the performance parameters of nanosensors |
|
AR70 |
Knowledge of the nanostructures for analytical purposes |
|
AR71 |
Identification of application areas of chemical nanosensors |
|
AR72 |
Identification of strengths and weaknesses of nanosensors devices |
|
AR73 |
Coneixement general dels materials rellevants en el camp de la nanotecnologia. |
|
AR74 |
Coneixement general de les tècniques més importants de nanofabricació i caracterització de les nanoestructures. |
|
AR75 |
Visió general dels camps principals d’aplicació dels nanomaterials, emfatitzant aquelles que en l’actualitat tenen un major impacte social: nanobiomedecina, nanoelectrònica, nanoenergia, entre d’altres. |
|
AR76 |
Description of chemical and physical principles of nanosensors |
|
AR77 |
Termodinàmica d’un sistema que conte una superficie/interfície |
|
AR78 |
Estructura de la superfície i tècniques utilitzades |
|
AR79 |
Propietats inherents a la superfície |
|
AR80 |
Estudi cinètic i termodinàmic dels processos moleculars que es donen en una superfície. |
|
AR81 |
Interpretar les corbes de nivell plasmàtic de fàrmac representatives del trànsit del fàrmac a través de l’organisme (LADMER), consecutivament a l’administració del fàrmac a partir de sistemes nanostructurats i per les vies utilitzades en terapèutica. |
|
AR82 |
Saber calcular les constants i els paràmetres farmacocinètics, després de l’administració del fàrmac a dosis única o en un règim de dosis múltiples, necessaris per a l’estimació de la biodisponibilitat. |
|
AR83 |
Estudiar la influencia de diferents factors biofarmacèutics i farmacocinètics en la biodisponibilitat i eficàcia terapèutica. |
|
AR84 |
Estudiar la biodisponibilitat i bioequivalència dels fàrmacs a partir dels sistemes nanostructurats dissenyats. |
|
AR85 |
Correlacionar els estudis d’alliberacio in vitro dels fàrmacs amb els estudis farmacocinètics in vivo. |
|
AR86 |
Entendre i diferenciar les estratègies de síntesi per a la preparació de nanomaterials |
|
AR87 |
Conèixer els conceptes fonamentals per al disseny d’un procediment sintètic |
|
AR88 |
Habilitat bàsica d’utilització de microscopis d’escombrat i forces. |
|
AR89 |
Diferenciar els modes de formació d’imatge de cada tècnica de microscòpia, saber interpretar la informació i conèixer possibles fonts d’error d’interpretació. |
|
AR90 |
Saber extreure informació quantitativa a partir dels mètodes bàsics d’anàlisi de la difracció, d’imatges i de les tècniques analítiques relacionades. |
|
AR91 |
Valorar la idoneïtat d’utilitzar eines de microscòpia per a la resolució d’un problema específic en termes d’esforç humà i econòmic – resultats esperats. |
|
AR92 |
Definir estratègies de caracterització per microscòpia electrònica o de sonda propera en funció de la problemàtica a resoldre i de la complementarietat amb altres tècniques de caracterització. |
|
AR93 |
Valorar la complementarietat de les observacions directes amb les eines de quantificació i simulació adequades per a l’anàlisi en profunditat de la informació. |
|
AR94 |
Els conceptes bàsics de les espectroscòpies de RMN i RPE. |
|
AR95 |
Conèixer els mètodes específics de les espectroscòpies i els seus límits d’aplicació dins del camp de la nanociència. |
|
AR96 |
Utilitzar amb criteri els principis de les espectroscòpies. |
|
AR97 |
Habilitat bàsica d’utilització de microscopis de transmissió i escombrat. |
|
AR98 |
Diferenciar els modes de formació d’imatge entre SEM i TEM, saber interpretar la informació i conèixer possibles fonts d’error d’interpretació. |
|
AR99 |
Definir què és un col•loide i una interfície i haurà de saber donar exemples de tipus de sistemes col•loïdals i interfícies. |
|
AR100 |
Comprendre perquè les dispersions col•loïdals són metaestables i cóm poden conservar-se en un estat metaestable per estabilització electrostàtica o estèrica, que hauria de saber presentar en termes de gràfics d’energia lliure en funció de la separació de partícules, mostrant les diferents contribucions atractives i repulsives. Això fa necessari que l’alumne es familiaritzi amb les forces intermoleculars i amb les seves resultants, les forces entre partícules, l’electrostàtica de les solucions d’electròlit i els models de la doble capa elèctrica. |
|
AR101 |
Explicar les propietats cinètiques, d’espargiment i electrocinètiques dels col•loides. |
|
AR102 |
Distingir el diferent comportament reològic que poden presentar els col•loides. |
|
AR103 |
Analitzar les propietats fisicoquímiques de les solucions de molècules amfifíliques. |
|
AR104 |
Conèixer els conceptes físics fonamentals del funcionament de dispositius i màquines moleculars que permetin el disseny de nous enginys moleculars. |
|
AR105 |
Entendre i diferenciar les estratègies de síntesi per a la preparació de enginys moleculars. |
|
AR106 |
Conèixer els conceptes fonamentals per al disseny d’un procediment sintètic en aquest camp. |
|
AR107 |
Conèixer els conceptes fonamentals relacionats amb la catàlisi. |
|
AR108 |
Saber interpretar diferents fenòmens relacionats amb els catalitzadors; processos d’activació i desactivació. |
|
AR109 |
Proposar fases actives per a diferents reaccions catalítiques. |
|
AR110 |
Conèixer les possibilitats d’aplicació de les diferents tècniques de preparació en funció del catalitzador. |
|
AR111 |
Interpretar la informació provenint de les diferents tècniques de caracterització i relacionar-la amb el comportament dels catalitzadors. |
|
AR112 |
Identificar les possibilitats de les diferents tècniques de caracterització per a la resolució d’un problema concret. |
|
AR113 |
Saber interpretar els processos químics i biològics que tenen lloc en els metal•loenzims |
|
AR114 |
Conèixer els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització dels metal·loenzims |
|
AR115 |
Interpretar la informació obtinguda de les tècniques de caracterització. |
|
AR116 |
Relacionar les propietats físiques i químiques concretes del centre actiu dels metal•loenzims amb l’activitat biològica que presenten. |
TipoB
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Investigador |
|
BR1 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BR2 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
|
BR3 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa |
|
BR4 |
Capacitat de gestió de la informació |
|
BR5 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
|
BR6 |
Treballar de manera col•laborativa |
|
BR7 |
Capacitat d’organització i planificació |
|
BR8 |
Presa de decisions |
|
BR9 |
Habilitats en les relacions interpersonals |
|
BR10 |
Teamwork |
|
BR11 |
Capacity to learn |
|
BR12 |
Capacity to adapt to new situations |
|
BR13 |
Critical abilities |
|
BR14 |
Capacity for analysis and synthesis |
|
BR15 |
Aprendre a aprendre |
|
BR16 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional |
|
BR17 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
|
BR18 |
Treball en equip |
|
BR19 |
Raonament crític |
|
BR20 |
Aprenentatge autònom |
|
BR21 |
Capacity for generating new ideas (creativity) |
|
BR22 |
Assolir habilitat en el maneig de les fonts bibliogràfiques |
TipoC
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Investigador |
|
CR1 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà |
|
CR2 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger |
|
CR3 |
Tenir una perspectiva àmplia i global del món |
|
CR4 |
Tenir adquirides les competències bàsiques en TIC |
|
CR5 |
Knowledge of a second language |
|
CR6 |
Ability to communicate with experts of other professional fields |
|
CR7 |
Tenir adquirides les competències bàsiques en biotecnologia, nanotecnologia y nanobiotecnologia |
|
CR8 |
Tenir una perspectiva àmplia i global del món |