Educació Social (1999) |
Assignatures |
SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA SOCIAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA SOCIAL | Codi | 11081001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | A l'assignatura només es preveu com a activitat d'aquest tipus la lectura, per part dels alumnes, d'alguns textos introductoris (a part de les lectures recomanades per a cada bloc temàtic) relatius a certes fonts originals del que més endavant constituirà el pensament antropològic modern. |
Sessió Magistral | Consisteix en l’exposició oral, per part del professor, dels continguts teòrics bàsics de l’assignatura. Aquests continguts s'estructuren en dos blocs temàtics principals, que inclouen la presentació de les perspectives antropològica i sociològica sobre la matèria tractada. |
Resolució de problemes, exercicis | Lectura d’articles i documents: Consisteix en la lectura i anàlisi de textos relatius a algun tòpic de l’assignatura. Normalment aquesta és una activitat autònoma, que es realitza sense la guia directa i la presència del professor. |
Estudis previs | Anàlisi de documents audiovisuals: Consisteix en l’anàlisi i discussió de documents com, per exemple, pel·licules o documentals, proposats pel professor. S’utilitzarà per a treballar aspectes puntuals del temari o per a crear estat d’opinió i/o sensibilització sobre temes concrets del camp de l’Educació Social. |
Resolució de problemes, exercicis | Lectura d'articles i documents de forma autònoma per part de l'estudiant. |
Seminaris | Consisteixen en diferents sessions vinculades a les pràctiques de l'assignatura. Es tracta de sessions de caire teòric, de presentació, per part del professor, de dues tècniques de recerca qualitativa: l'observació i l'entrevista biogràfica. Els estudiants hauran d'operativitzar aquests coneixements efectuant dos treballs sobre el terreny. |
Debats | Es preveu la possibilitat d'endegar algun debat a l'aula, que incentivi la discussió i la reflexió sobre alguna problemàtica social o cultural d'interès. Els documents audiovisuals poden ser una bona eina de motivació en aquest sentit. |
Treballs | Els estudiants hauran de realitzar, individualment, dos treballs de pràctiques (un d'observació i un altre d'entrevista biogràfica), en els quals es valorarà la incorporació de coneixements adquirits sobre el procés i la metodologia d'investigació. Caldrà que preparin, així mateix, la ressenya d'una monografia etnogràfica. Es tindrà especialment en compte l'esforç de comprensió, síntesi i valoració crítica del text. |