2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR
   Competències
Codi  
A2 Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural
A7 Conèixer el desenvolupament psicomotor i dissenyar intervencions destinades a promoure’l.
A8 Potenciar l'ús del llenguatge corporal per aconseguir una millor expressió, respectar el treball propi i desenvolupar habilitats socials.
A9 Potenciar en els infants el coneixement i el control del seu cos i les seves possibilitats motrius, així com els beneficis que tenen sobre la salut.
A10 Conèixer les estratègies metodològiques per desenvolupar nocions espacials, geomètriques i numèriques.
A13 Promoure l'ús del dibuix i de la creació de figures com a instruments de l'aprenentatge i com a productes de l'esforç personal.
A15 Ser capaç de desenvolupar en els infants hàbits d'autonomia personal i el respecte a les normes de convivència.
A16 Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural.
A17 Detectar situacions de falta de benestar dels infants que afectin el seu desenvolupament i promoure la seva millora.
A18 Planificar les activitats educatives en funció de la progressiva cohesió i integració del grup classe.
A20 Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa.
A21 Guiar-se pel principi de globalització a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 0 a 6 anys.
A22 Saber utilitzar el joc com a principal recurs didàctic.
A23 Promoure el joc simbòlic i de representació de rols com a principal mitjà de coneixement de la realitat social.
A24 Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure l'aprenentatge a través d'activitats amb sentit per a l'alumne d'aquestes edats.
A25 Ser capaç de dissenyar, aplicar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat infantil.
A26 Ser capaç d’utilitzar l'observació sistemàtica com a principal instrument d'avaluació global, formativa i contínua de les capacitats de l'alumne.
A28 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.