Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
TEORIA DE LA LITERATURA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | TEORIA DE LA LITERATURA | Codi | 12121002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
12 | 9 | 3 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Debat sobre el concepte previ que l’alumnat té de la literatura i els fenòmens literaris |
Sessió Magistral | Amb suport de PowerPoint Els apunts bàsics de l’assignatura estan desenvolupats i publicats al Moodle. |
Estudis previs | Caldrà llegir alguns textos teòrics breus per tal de fer algunes de les pràctiques obligatòries. Són: -capítol III De la República de Plató -Poètica d’Aristòtil -pp. 61-69 de l’obra La ficción narrativa (su lógica y ontología), de F. Martínez Bonati Per fer les pràctiques optatives, els textos per treballar (a elegir) són: -pp. 11-158 de l’obra d' Aguiar e Silva, V. M. (1972). Teoría de la literatura -Ars poetica (o Epístola “ad Pisones”) d’Horaci -un fragment de la Crítica del Judici estètic, de Kant -pp. 14-21 de de l’obra La ficción narrativa (su lógica y ontología), de F. Martínez Bonati -pel.lícula Remando al viento, de Gonzalo Suárez -L’obra d’art a l’època de la seva reproductibilitat tècnica, de W. Benjamin |
Pràctiques a través de TIC | S’hauran de fer 11 pràctiques obligatòries (amb una periodicitat aproximada de dues setmanes). La formulació i la resolució de les pràctiques es farà al Moodle (internet/intranet). Les pràctiques optatives també són en format digital (internet/intranet) |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Comentari de textos teòrics i literaris a l’aula (detallats als apunts de l’assignatura) |
Presentacions / exposicions | Exposicions a classe (amb suport del PowerPoint) sobre el tema 5 del programa. |
Treballs | Descripció detallada de com està feta, com funciona i com es pot interpretar una obra literària, d’acord amb el contingut dels temes del programa. En grup. |