Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre ) |
Assignatures |
PRÀCTICUM MEDICOQUIRÚRGIC II |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | PRÀCTICUM MEDICOQUIRÚRGIC II | Codi | 18061015 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 0 | 7.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Procediments de selecció |
Planificació | Pla específic d'actuació | Mecanismes coordinació/seguiment |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Sessió de preparació per al pràcticum |
Presentacions / exposicions | DEFENSA TREBALL RESUM: L'alumne exposa el treball realitzat, estudi de casos, incidents crítics en les sessions clíniques. |
Selecció de posició de pràctiques | PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA, INSTITUCIONS TUTORS: Explicació del programa, portafoli, centres de pràctiques i serveis. Lliurament de documentació, avaluació i procés de seguiment. Funcions de la professora de pràctiques i tutors. |
Estada / execució de pràctiques | ESTADA/EXECUCIÓ DE PRÀCTIQUES: L’alumne ha de realitzar una estada de 6 crèdits clínics en el lloc de pràctiques corresponent i realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques L’horari de pràctiques podrà ser de matí i/o tarda. Creació d’un entorn de suport. Conceptes a treballar: Sensibilitat envers un mateix i cap a altres; relació d’ajut i de confiança. Actituds a desenvolupar: Autenticitat, empatia, acceptació, congruència, proximitat, presència, escolta, dignitat, integritat. Principi que orienta la pràctica: DEMOSTRA RESPECTE PER LES PERSONES / FAMÍLIA I ENTORN. Creació d’un entorn de protecció i seguretat. Conceptes a treballar: Factors interns i externs d’amenaça, mecanismes biològics de defensa, risc d’infecció, risc de lesió, risc de caigudes. Actituds a desenvolupar: Observació i reflexió sobre les mesures que afavoreixen la prevenció dels riscos que té la persona relacionats amb la seva situació (edat, orientació, sentits, malaltia i tractaments) i per l’aplicació de procediments. Principi que orienta la pràctica: PROTEGEIX I GARANTEIX LA SEGURETAT. Aplicació del procés de resolució de problemes en l’ajuda a la cobertura de les necessitats bàsiques. Conceptes a treballar: Valoració de necessitats (motivació, grau de satisfacció, significat). diagnòstics, decisions clíniques, planificació, implementació, avaluació, taxonomies. Actituds a desenvolupar: Raonament clínic reflexiu i metodologia de registre. Principi que orienta la pràctica: FONAMENTA LES INTERVENCIONS QUE REALITZA. Desenvolupa-ment de l’aprenentatge. Conceptes a treballar: objectius, evidències, guies d’aprenentatge. Actituds a desenvolupar: Responsabilitat, capacitat d’adaptació al context, iniciativa, motivació en l’aprenentatge, disponibilitat. Principi que orienta la pràctica: INTERIORITZACIÓ DE LA RESPONSABILITAT EN EL SEU APRENENTATGE. |
Treballs | ELABORACIÓ DE TREBALL RESUM: Portafoli: Plantejament d’ objectius i pla de treball, estudi de casos i observacions clíniques; valoració del dolor, historia clínica,... |
Relació amb el tutor de pràctiques intern | RELACIO AMB EL TUTOR DE LA UNIVERSITAT: Tutorització individualitzada per l’aprenentatge i la reflexió per part del tutor acadèmic (PE) mitjançant una sèrie d'entrevistes i sessions de treball en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern | RELACIO AMB EL TUTOR DE L’EMPRESA: Tutorització individualitzada per l’aprenentatge observacional i la reflexió en acció per part del tutor de pràctiques (TP) mitjançant una relació directa i continuada durant les hores de pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment |