Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
INTRODUCCIÓ I MÈTODES DE LITERATURA CATALANA COMPARADA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | INTRODUCCIÓ I MÈTODES DE LITERATURA CATALANA COMPARADA | Codi | 12121207 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Introducció | Què és la literatura comparada? |
La construcció dels cànons nacionals | La dignificació de les llengües vulgars |
La literatura universal | El concepte goethià de "Weltliteratur" o "literatura mundial" |
Mètodes en literatura comparada | Del positivisme a la "crisi de la literatura comparada" |
Pràctiques comparatives | L'avantguarda poètica catalana en relació les avantguardes europees: Joan Salvat Papasseit, J.V. Foix, Guillaume Apollinaire i la poesia visual futurista. La influència de les avantguardes narratives (Joyce, Faulkner, Proust, Woolf) a les novel·les de Mercè Rodoreda. Literatura concentracionària: Amat Piniella, Primo Levi, Jorge Semprún. |