Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | ATENCIÓ A LA DIVERSITAT | Codi | 11224103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1: Diversitat, discapacitat i necessitats educatives | 1.1. Anàlisi conceptual 1.2. Principis reguladors de l'atenció a la diversitat. 1.3. Diversitat funcional: un nou paradigma. 1.4. Com es justifica la introducció d'una adaptació en el procés educatiu? |
Tema 2: Evolució històrica i normativa | 2.1. Aproximació històrica 2.2. Legislació |
Tema 3: La integració social | 3.1. Les finalitats de l'educació 3.2. Formes d'agrupament 3.3. Què és un procés formatiu? 3.4. La programació educativa |
Tema 4: Principis educatius de l'escola inclusiva i necessitat d'un canvi d'actitud | 4.1. Entorns inclusius: un canvi de perspectiva 4.2. Característiques d'una escola inclusiva |
Tema 5: Atenció a l'alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu | 5.1. Mesures curriculars, organitzatives i metodològiques 5.2. Els plans individualitzats 5.3. Professionals, programes i serveis |
Tema 6: La integració personal | 6.1. Criteris d'atenció en el context educatiu no formal 6.2. Fórmules d'adaptació del procés formatiu 6.3. Professionals, programes i serveis |
Tema 7: Integració laboral, temps lliure i oci | 7.1. La inserció laboral 7.2. Modalitats de treball 7.3. Activitats d'oci i temps lliure |