Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Història (Pla 2008) |
Assignatures |
HISTÒRIA MEDIEVAL DE LA CORONA D'ARAGÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | HISTÒRIA MEDIEVAL DE LA CORONA D'ARAGÓ | Codi | 12204116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Aprendre a manejar fonts i bibliografia específiques per realitzar treballs amb plantejament de noves hipòtesis o almenys de discussió Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
A2 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat | |
A3 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Presentar de forma didàctica algunes de les qüestions estudiades | |
A4 |
Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Aprendre a manejar fonts i bibliografia específica per realitzar treballs amb plantejament de noves hipòtesis o almenys de discussió Participar en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures | |
A6 |
Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Participar en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
A7 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Aprendre a explicar el medi proper a partir del coneixement del passat | |
A9 |
Conèixer la història de l'entorn proper local i regional Analitzar de forma crítica les tradicions historiogràfiques sobre temes controvertits o generals Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
A11 |
Participar en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures Iniciar la investigació històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals) | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories de la historiografia Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, tant a un públic especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la història universal i de la història d’Europa per gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant la reflexió sobre aquests fets Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques | |
B3 |
Comparar les estructures i els processos històrics existents en un període de l’edat mitjana entre si i amb els seus antecedents i conseqüents Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història medieval, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura en l'època moderna Analitzar textos històrics del territori propi | |
B5 |
Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit | |
B6 |
Comparar elements de les societats medievals i de les expressions culturals catalanes i de regions properes amb les actuals | |
B7 |
Reconèixer les transformacions històriques en el marc geogràfic proper | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |