Grado de Publicidad y Relaciones Publicas |
Asignaturas |
TEORÍAS DE LA COMUNICACIÓN |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2010_11 |
Asignatura | TEORÍAS DE LA COMUNICACIÓN | Código | 12224004 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | Primero |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
tema 1 - Per què i com estudiar els mitjans? |
Mediatització. Representació i realitat. Recerca en comunicació. |
tema 2 - El context de la comunicació | Revolució tecnològica i transformacions socials. |
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament estructuralista. |
Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, semiòtica estructuralista. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament subjectivista. |
Constructivisme, interaccionisme simbòlic. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament crític. |
Escola de Frankfurt. Teoria de l'acció comunicativa. Estudis culturals. |