Grau de Química (2009) |
Assignatures |
CRISTAL·LOGRAFIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | CRISTAL·LOGRAFIA | Codi | 13204117 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Segon | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Conèixer els aspectes bàsics de la matèria cristal.lina. La periodicitat i els sistemes cristal.lins. La xarxa real i la xarxa recíproca. Nomenclatura corresponent a punts, direccions i plans Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre adreces, distàncies entre plànols, en els diferents sistemes cristal.lins Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits. Els grups punutals cristal.logràfics i la terminologia de Hermann-Mauguin de la IUCr (Unió Internacional de Cristal.lografia) Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits i periòdics. Conèixer els aspectes bàsics dels grups espacials cristal.logràfics i la terminologia d'H-M de la IUCr Conèixer la relació entre grup puntual i grup espacial d'un material cristal.lí. Saber aplicar la simetria puntual a la morfologia dels cristalls i saber extreure informació a partir de la mateixa Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X | |
A3 |
Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X | |
A9 |
Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre adreces, distàncies entre plànols, en els diferents sistemes cristal.lins Conèixer la relació entre grup puntual i grup espacial d'un material cristal.lí. Saber aplicar la simetria puntual a la morfologia dels cristalls i saber extreure informació a partir de la mateixa Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X | |
A12 |
Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre adreces, distàncies entre plànols, en els diferents sistemes cristal.lins Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits i periòdics. Conèixer els aspectes bàsics dels grups espacials cristal.logràfics i la terminologia d'H-M de la IUCr Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |