Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ | Codi | 14204005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A21 |
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre ,llenguatge, ...) Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...) Conèixer les fórmules de la comunicació escrita | |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús Manejar, a nivell d’usuari, els diferents paquets informàtics i estadístics Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament | |
B7 |
Conèixer la metodologia científica Conèixer les bases per a la bioestadística i la seva aplicació en la valoració dels resultats dels projectes de recerca Conèixer com fer un anàlisi crítica de la significació estadística i a reconèixer la seva relació amb la significació clínica | |
B10 |
Conèixer i entendre l'ètica mèdica contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat Acceptar els drets del malalt Conèixer el codi deontològic de la professió | |
B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi Ser conscient de la obligació del metge a contribuir en aquest progrés Ser conscient del paper del metge en la confecció de guies clíniques i ètiques | |
B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible Conèixer les fonts de l’evidència (publicacions científiques, protocols, guies de pràctica clínica, bases de dades), la manera d’aconseguir-les i com mantenir-les actualitzades Trobar l'equilibri entre l’evidència científica i l’experiència clínica Conèixer la metodologia científica per obtenir una medicina basada en l’evidència Conèixer l’abast organitzatiu, formatiu, jurídic, ètic i de gestió de l’MBE Saber els avantatges de l’aplicació de protocols consensuats segons l’MBE | |
B18 |
Reconèixer i acceptar que el coneixement científic és canviant Reconèixer i acceptar les pròpies limitacions | |
B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina Aplicar la creativitat i l’ingeni en la utilització de la instrumentalització en els pacients i en el desenvolupament de la metodologia científica enfortir l’autoconfiança (sempre amb esperit crític) per tal de transmetre seguretat als pacients | |
B20 |
Saber prioritzar, compaginant la utilització de guies i protocols amb els coneixements adquirits per l’experiència i la iniciativa pròpia Aprendre a saber utilitzar el temps propi per treure el màxim profit a qualsevol activitat (assistencial, científica) | |
B22 |
Ser conscient del paper de la professió mèdica en la societat i com a agent de canvi | |
B23 |
Ser conscient de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultat de la seva experiència professional Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional Ser conscient de les oportunitats existents per col•laborar en la recerca en el període de pregrau | |
B26 |
Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip. | |
B27 |
Comportar-se d’una forma reflexiva i responsable, constructivament crític Actuar valorant la pròpia competència i les pròpies capacitats | |
B28 |
Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
B31 |
Mantenir un alt nivell de motivació malgrat les dificultats. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |