Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ | Codi | 14204005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Història de la medicina | La medicina a la prehistòria. La medicina grega, romana, àrab i medieval. La medicina durant el Renaixement i el Barroc. La medicina de la il·lustració. El segle XIX. El positivisme. Teoria de la ciència (Karl Popper, Thomas Kuhn). La medicina a partir de la Primera Guerra Mundial. Metges filòsofs. Doctrines mèdiques heterodoxes. L'antipsiquiatria. |
Recerca | Mètode científic Interpretació d'un descobriment biomèdic publicat en una revista científica Elaboració d'una presentació en PowerPoint i d'un Póster amb els continguts d'aquest descobriment. Exposició pública |
Documentació | Introducció a la documentació. Catàleg i recursos d'informació de la URV. Criteris de selecció i qualitat de la informació. Utilització de la base de dades PubMed per buscar informació biomèdica. Normes de citació i programes de gestió de bibliografia. |
Aprenentage Basat en Problemes (ABP) | Aprenentatge basat en un problema (ABP): Forma de treball en la que es presenta un problema, s’identifiquen les necessitats d’aprenentatge mitjançant la formulació de qüestions, es busca la informació necessària i finalment es torna al problema per resoldre’l. Tot el procés està guiat per un tutor. En el recorregut que viuen els alumnes des del plantejament original del problema fins la solució, treballen en col·laboració en petits equips, compartint la possibilitat de practicar i desenvolupar habilitats, de prendre responsabilitats i accions, d’observar i reflexionar sobre actituds i valors, de desenvolupar habilitats d’anàlisi i síntesi d’informació i de conjugar l’aprenentatge de diferents àrees de coneixement aprenent a raonar de manera eficaç. L’experiència de treball en el petit equip és una de las característiques distintives de l’ABP. |
Tècniques d'informació i comunicació (TIC) | SISTEMES OPERATIUS: MS-WINDOWS Utilització del sistema operatiu MS-Windows per la gestió de bases de dades, informació i arxius. Utilització de l’intranet de la URV. Cerca i emmagetzematge d’informació científica de l’internet. Còpies de seguretat i antivirus PROGRAMA DE PROCESSAMENT DE TEXTOS: MS-WORD Redacció d’informe científic escrit amb el programa MS-Word. MS-POWER POINT Preparació d’una exposició científica amb el programa MS-Powerpoint. |