Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori |
|
A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història |
|
A3 |
Conèixer i aplicar la didàctica de la història |
|
A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció |
|
A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic |
|
A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques |
|
A7 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història local |
|
A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea |
|
A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat |
|
A10 |
Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los |
|
A11 |
Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la llengua pròpia |
|
A12 |
Analitzar i interpretar el registre arqueològic |
|
A13 |
Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
|
A14 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l’art universal |
|
A15 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història |
|
A16 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d’iconografia) |
|
A17 |
Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física |
|
A18 |
Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori |
|
A19 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials |
|
A20 |
Conèixer les teories dels principals pensadors |
|
A21 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític |
|
A22 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna |
|
A23 |
Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat |
|
A24 |
Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d’anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit |
|
A25 |
Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius |
|
A26 |
Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural |
|
A27 |
Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques |
|
A28 |
Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
B1 |
Aprendre a aprendre |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història |
|
B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
|
B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
|
B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
|
B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
|
B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |