Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
MÈTODES I TÈCNIQUES EN EDUCACIÓ INFANTIL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | MÈTODES I TÈCNIQUES EN EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11111104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1.- L'Escola Infantil. Concepte i evolució. |
-Principals tendències pedagògiques en Educació Infantil. -L'educació Infantil en Europa i Espanya. L'Educació Infantil a Catalunya. Marc legislatiu. |
2.- L'etapa d'Educació Infantil. | -Característiques de l'etapa. -L'equip directiu. Els educadors. -El currículum. Els cicles de l'etapa. -Els aspectes organitzatius. -La planificació. Capacitats, objectius i continguts. -L'acció educativa. Els materials. -Observació i evaluació. |
3.- Les relacions entre família i escola. |
-Vies de comunicació. -Competències compartides. -Dificultats de relació. -La participació dels pares i les mares. |
4.- Metodologia i pràctica educativa. |
-L'activitat quotidiana. -Els hàbits i l'autonomia personal. -El joc. -La globalització dels aprenentatges. |
5.- Atenció a la diversitat. |
-Propostes d'intervenció. -Els agrupaments d'alumnes. -Els grups interactius. |