Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
ASSESSORAMENT A INSTITUCIONS EDUCATIVES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ASSESSORAMENT A INSTITUCIONS EDUCATIVES | Codi | 11172101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Obligatòria | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. La funció assessora en l’àmbit educatiu. | Els assessors com a actors dinamitzadors de les institucions educatives. L’assessorament com a procés d’interacció comunicativa per a l’acció. Nivells de reflexió i professionalització. Models d’assessorament. Problemes i perspectives. El paper dels assessors en la inserció dels docents novells i en la formació dels docents d’una institució. |
2. Les organitzacions i l’assessorament. | L’assessor com a analista institucional. Estructures organitzatives: Anàlisi i possibilitats. El Desenvolupament Organitzatiu (DO): Objectius. Origen i evolució. DO i assessorament: el formador, líder o facilitador? |
3. Estratègies d’assessorament. | Desenvolupament centrat en l’escola. El Curriculum com a eix. Planificar per al canvi, per al desenvolupament i per al manteniment. Cicle de reflexió pràctica professional (Smith, 1992). La col.laboració com a estratègia d’assessorament: Departaments, Equips i Aula, com a àmbits d’assessorament i recerca. |