Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
HABILITATS COMUNICATIVES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | HABILITATS COMUNICATIVES | Codi | 11244004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Habilitats i estratègies de comunicació I. | 1.1- Sistemes comunicatius. 1.2- Característiques d'una síntesi i d'un informe. 1.3- Tipus de discursos. 1.4- Recursos d'exposició. 1.5- Coherència comunicativa i recursos retòrics. 1.6- Organització d'una presentació oral. 1.7-Característiques d'un informe escrit. |
2-Habilitats i estratègies de comunicació II. | 2.1- Característiques del llenguatge escrit. 2.2- Recirsos informàtics. 2.3- Els signes de puntuació. 2.4- LÑesabreviatures i les majúscules. Principals diferències entre la llengua catalana, la castellana i l'anglesa. 2.5- L'eficiència en elllenguatge escrit. 2.6- Correcció de faltes de redacció. 2.7- La composició escrita. 2.8- La reducció de textos. 2.9-Els diferents tipus de documents. 2.10-La redacció de documents. 2.11-La redacció de treballs acadèmics i científics. |
3. La acció tutorial. | 3.1- Habilitats comunicatives aplicades a la tutoria: habilitats de comunicació no verbal i verbal. Tècniques assertives. 3.2- Habilitats comunicatives aplicades a l'entrevista. 3.3-Pràctica d'una entrevista. 3.4- Habilitats comunicatives aplicades a una reunió informativa. 3.5- Pràctica d'una reunió informativa. 3.6- Fòrmules socials per situacions de tutoria. 3.7- Habilitats comunicatives aplicades a una situació real de tutoria. |
4. La gestió de conflictes al centre educatiu. | 4.1- Habilitats comunicatives i estils de resolució de conflictes. 4.2- Habilitats comunicatives aplicades a situacions o casos professionals: tècniques assertives, negociadores, ... 4.3- El concepte de mediació. Procés de mediació: passos per portar a terme la mediació. 4.4- Habilitats comunicatives en cada etapa de la mediació. 4.5- Habilitats comunicatives necessàries per posar en marxa un servei de mediació. Detecció d'errors i problemes comunicatius. 4.6- Detecció d'un servei de mediació. Exmples de casos per mediar. Orientacins per als mediadors/es. 4.7- Aplicació de la mediació en diferents contextos professionals. |
5. Anàlisi educatiu dels mass media. | 5.1- Anàlisi educatiu dels mass media. |
6. Alfabetització multimodal. | 6.1- Alfabetització multimodal. Serveis d'internet per a la comunicació. 6.2- Estratègia d’aprenentatge per descobriment basada en l’ús d’internet: Webquest 6.3- Eines per a la creació d'entorns d'aprenentatge: Exelearning 6.4-Webs col•laboratives: wikis 6.5- Bitàcores. Blogs. 6.6- La telemàtica i la pràctica educativa. 6.7- Entorn col•laboratiu de treball: BSCW. 6.8- Entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge: Moodle. 6.9- Entorn per a la creació, realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia: JCLIC. |