Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA | Codi | 11244218 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL 1. Competència en comunicació lingüística: fonaments conceptuals i tractament en el currículum d’educació primària. | Tema 1. Competència en comunicació lingüística: una competència bàsica en educació primària. Tema 2. Descripció, finalitats i caracterització dels components de la competència en comunicació lingüística. Tema 3. La competència comunicativa lingüística en el currículum de primària. |
MÒDUL 2. La competència comunicativa lingüística com a objecte d’aprenentatge i ensenyança escolar. La intervenció davant les principals dificultats del seu aprenentatge . | Tema 1. Practiques educatives escolars per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la competència en llengua oral, l’escriptura i la lectura. Tema 2. Models explicatius de l’aprenentatge de la llengua oral i escrita. Tema 3. El sentit de la intervenció psicoeducativa en les principals dificultats associades a l’aprenentatge de la competència comunicativa lingüística en l’àmbit escolar. |
MÒDUL 3. Detecció i intervenció en les dificultats associades a l’aprenentatge de la competència comunicativa lingüística. | Tema 1. Dificultats d’aprenentatge de la competència en comunicació oral i la seva intervenció . Tema 2. Dificultats d’aprenentatge de la competència lectora i la seva intervenció. Tema 3. Dificultats d’aprenentatge de la composició escrita i la seva intervenció. |