URV- CIUTADANA (Grau) |
Assignatures |
DONA I LITERATURA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DONA I LITERATURA | Codi | 12264222 | ||||
Ensenyament | Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||
6 | Optativa | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
7. BIBLIOGRAFÍ
AA.VV. (1981): AA.VV. (1 AA.VV. (19966 [1990]): Introducción a la literatura española a través de los textos (De los orígenes al siglo XVII). Madrid, Itsmo. AA.VV. (2004): La vida escrita por las mujeres. Por mi alma os digo (De la Edad Media a la Ilustración). Barcelona, Lumen (edic. de Anna Caballé). AA. VV. (1993): La mujer del Renacimiento. Madrid, Alianza (trad. Diana Segarra y edic. de Ottavia Niccoli)). AA. VV. (1993): La mujer en la literatura hispánica de la Edad Media y el Siglo de Oro. Amsterdam, Editions Rodopi (edic. de Rina Walthaus). ACÍN, Raquel (1983): Sor Juana Inés de la Cruz. Lírica. Madrid, Bruguera. ALBORG, José Luis (1983 [1967]): Historia de la literatura española. Madrid, Gredos, Tomo I. ALONSO, Dámaso (1968): Del Siglo de Oro a este siglo de siglas. Madrid, Gredos. ANÓNIMO (1984): Libro de Apolonio. Barcelona, Planeta (edic. de Manuel Alvar). ANÓNIMO (1982): Libro del Caballero Zifar. Madrid, Clásicos Castalia (edic. de Joaquín González Muela). ARCHER, Robert (2001): Misoginia y defensa de las mujeres: antología de textos medievales. Valencia, Cátedra. ARENAL, Electra y SCHLAU, Stancey (1989): Untold Sisters (Hispanic Nuns in Their own Works). Albuquerque, Universidad de Nuevo México (trad. de Amanda Powell). ARISTÓTELES (1982): Arte Poética. Caracas, Universidad Central de Venezuela. AZEVEDO, Ángela de (1977): *Dicha y desdicha del juego y devoción de la Virgen+ en Women´s Acts. Plays by women Dramatists of Spain´s Golden Age. Kentucky, The University Press of Kentucky, pp. 1?44 (edic. de Teresa Scott Souflas). AZEVEDO, Ángela de (1977): *La margarita del Tajo que dio nombre a Santarén+ en Women´s Acts. Plays by women Dramatists of Spain´s Golden Age. Kentucky, The University Press of Kentucky, pp. 45?90 (edic. de Teresa Scott Souflas). AZEVEDO, Ángela de (1977): *El muerto disimulado+ en Women´s Acts. Plays by women Dramatists of Spain´s Golden Age. Kentucky, The University Press of Kentucky, pp. 91?132 (edic. de Teresa Scott Souflas). BARANDA LETURIO, Nieves (1995): Narrativa popular en la Edad Media. Madrid, Akal. BARANDA LETURIO, Nieves (2004): *Las dramaturgas del XVII+ en Paraninfos segundones y epígonos de la comedia del Siglo de Oro. Madrid, Antrhopos, pp. 21-28 (edic. de Ignacio Arellano). BARRERA LEYRADO, Cayetano A. (1968): Catálogo bibliográfico y biográfico del teatro antiguo español. Londres, Támesis Book. BERNAT, Erna Ruth (1963): Amor, muerte y fortuna de La Celestina. Madrid, Gredos. BOCK, Gisela (2001): La mujer en la historia de Europa (de la Edad Media a nuestros Días). Barcelona, Crítica (trad. de Teófilo de Lozoya). BOURNEUF, Roland y OUELLET, Réal (1975): La novela. Barcelona, Ariel. BOUSOÑO, Carlos (1981): Épocas literarias y evolución. Madrid, Gredos. CANAVAGGIO, Jean (1994 [1993]): Historia de la literatura española. Siglo XVI. Siglo XVII. Barcelona, Ariel (edic. especial de Rosa Navarro Durán). CANAVAGGIO, Jean (1979): *Los disfrazados de mujer en la comedia+ en La mujer en el teatro y la novela del siglo XVII. Toulouse, CNRS, pp. 132-152. CARO, Ana (1993): Valor, agravio y mujer. Madrid, Biblioteca de Escritores Castalia, Instituto de la mujer (edic. de Lola Luna). CARO, Ana (1997): *El conde Partinuplés+ en Women´s Acts. Plays by women Dramatists of Spain´s Golden Age. Kentucky, The University Press of Kentucky, pp. 133?162 (edic. de Teresa Scott Souflas). CARVAJAL, Mariana de (1993): Navidades de Madrid. Madrid, Clásicos madrileños (edic. de Catherina Soriano). CASTIGLIONE, Baltasar (1945 [1528]): El Cortesano. Madrid, Espasa?Calpe. CASTRO, Américo (1965): La Celestina como contienda literaria. Madrid, Revista de Occidente. CASTRO GUISASOLA, Fernando (1973): Observaciones sobre las fuentes literarias de La Celestina. Madrid, CSIC. CERDA, Juan de la ( ): Vida política de todos los estados de las mugeres. Libro en soporte digital en Biblioteca digital hispánica. CERVANTES, Miguel de (1978 [1969]): Novelas Ejemplares. Barcelona, Bruguera. CERVANTES, Miguel de (2000): Obras completas. Madrid, Castalia. CERVANTES, Miguel de (2006): La gran sultana doña Catalina de Oviedo. Barcelona, Linkgua. CIRLOT, Victoria y GARÍ, Blanca (1999): La mirada interior. Escritoras, místicas y visionarias en la Edad Media. Barcelona, El árbol del saber. CUEVA, Leonor de la (1994): *La firmeza en el ausencia+ en Teatro de mujeres del Barroco. Madrid, Publicaciones de la Asociación de Directores de Escena de España, pp. 233?336 (edic. de Felicidad González Santamera y Fernando Doménech). CURTIUS, Ernst Robert (1976 [1948]): Literatura Europea y Edad Media Latina. Madrid, Fondo de Cultura Económica. DÍEZ BORQUE, José María (1980): Historia de la literatura española. Madrid, Taurus. FERNÁNDEZ VALLÍN, Acisclo (1989 [1898]): Cultura científica en España en el Siglo XVI. Sevilla, Padilla (Proemio de Marcelino Menéndez Pelayo). FERRER VALLS, Teresa (1995): *La ruptura del silencio: mujeres dramaturgas en el siglo XVII+ en Mujeres: escrituras y lenguajes (en la cultura latinoamericana y española). Valencia, Departamento de Filología Española, Universitat de València, pp. 91?108. FERRER VALLS, Teresa (2003): *La fiesta en el Siglo de Oro: en los márgenes de la ilusión teatral+, en Teatro y fiesta del Siglo de Oro en tierras europeas de los Austrias. Madrid, Sociedad Estatal para la Acción Cultural Exterior de España (SEACEX), pp. 27?37 (coordinador José M Díez Borque). FERRER VALLS, Teresa (2006a): *Decir entre versos: Ángela de Acevedo y la escritura femenina en el Siglo de Oro+ en Ecos silenciados. La mujer en la literatura española. Siglos XII al XVIII. Segovia, Fundación Instituto Castellano y Leonés de la Lengua, pp. 213?214. FERRER VALLS, Teresa (2002): *Incorporación de la mujer a la esfera teatral: actrices, autores y compañías en el Siglo de Oro+ en Calderón entre veras y burlas. Actas de las II y III Jornadas de Teatro Clásico de la Universidad de La Rioja (7, 8 y 9 de abril de 1999 y 17, 18 y 19 de mayo de 2000). Logroño, Universidad de La Rioja, pp. 139?160. FERRER VALLS, Teresa (2006): *Del oratorio al balcón: escritura de mujeres y espacio dramático+ en Espacios domésticos en la literatura áurea. Ínsula, n1 714, pp. 8?12. FERRER VALLS, Teresa (2003a): *Damas enamoran damas; o el galán fingido en la comedia de Lope de Vega+ en Actas de las XV Jornadas de Teatro Clásico de Almagro. Almagro. FORGAS I BERDET, Esther (2000): *El arquetipo masculino en las novelistas románticas del nuevo mundo y del viejo mundo+ en Reescrituras de la masculinidad. Barcelona, Centre i Literatura, pp. 53?60. FORGAS I BERDET, Esther (1994): *Lengua coloquial y diálogo dramático: la lengua castiza de J. Dicenta+ en Universitas Tarraconensis XIV. Tarragona, pp.119?135. FORGAS I BERDET, Esther (1999): *La deconstrucción de lo femenino en el diccionario+ en El sexismo del lenguaje. Málaga, Servicio de Publicaciones de CEPMA. FRAY LUIS DE LEÓN (1950): La perfecta casada. Madrid, Atlas, B.A.E. GARCÍA HERRERO, Ricardo (1993): Historia de la Literatura Española. León, Everest. GILMAN, Stephen (1974):La Celestina: arte y literatura. Madrid, Taurus. GILMAN, Stephen (1978): La España de Fernando de Rojas. Madrid, Taurus. GONZÁLEZ, Lola (2008): *Mujer y empresa teatral en la España del Siglo de Oro. El caso de la actriz y autora María de Navas+ en Teatro de Palabras (obra en soporte digital). GRANJA, Agustín de la (1991): *Notas sobre el teatro en tiempos de Felipe II+ en Teatros y vida teatral en el Siglo de Oro a través de las fuentes documentales. London, Tamesis Books Limited, Colección Instituto de Estudios Zamoranos ( edic. de García Lorenzo, L. y Varey, John E.). GURZA, Esperanza (1977): Lectura existencialista de La Celestina. Madrid, Gredos. HAUSER, Arnold (1993 [1944]): Historia social de la literatura y del arte. Tomos I y II. Madrid, Labor (trad. de Antonio Tovar). HORMIGÓN, Juan Antonio (1996): Autoras en la historia del teatro español (1500?1994). Madrid, Publicaciones de la Asociación de directores de escena de España. HUERTA CALVO, Javier (2003): Historia del teatro español. Madrid, Gredos. INAMOTO, Kenji (1992): *La mujer vestida de hombre en el teatro de Cervantes+, Bulletin of the Cervantes Society of America, pp. 137?143. LIDA DE MALKIEL, María Rosa (1962): La originalidad artística de La Celestina. BuenosAires, Editora Universitaria. LOPE DE VEGA, Félix (1977): La dama boba. Zaragoza, Clásicos Ebro (edic. de Francisco Tolsada). LOPE DE VEGA, Félix (1984 [1962]): Peribánez y el comendador de Ocaña. Barcelona, Editorial Juventud (edic. de Joaquín Buxó Montesinos). LOPE DE VEGA, Félix (1970): Teatro. (Fuenteovejuna. Peribáñez y el Comendador de Ocaña. El Caballero de Olmedo. La dama boba). Barcelona, Bruguera (edic. de Amando Isasi Angulo). LOPE DE VEGA, Félix (2002): Arte Nuevo de hacer comedias en este tiempo. Alicante, Biblioteca Virtual de Cervantes (edic. de Juan Manuel Rozas). LUJÁN, Pedro (1990): Los coloquios matrimoniales. Madrid, Anejos del B.R.A.E. (edic. de Asunción Rallo Grus). MAIO, Romeo de (1988): Mujer y Renacimiento. Madrid, Mondadori España (trad. Margarita Vivanco Gafaell). MANERO SOROLLA, M Pilar (1987): Santa Teresa de Jesús. Antología. Barcelona, El Albir Universal. MARAVALL, José Antonio (1968): El mundo social de La Celestina. Madrid, Gredos. MÉNDEZ BEJARADO, Mario (1989 [1922]): Diccionario de escritores, maestros y oradores naturales de Sevilla y su actual provincia. Sevilla, Padilla. MIRA DE AMESCUA (1999): La Fénix de Salamanca. Alicante, Biblioteca Virtual Cervantes. MORÓN ARROYO, Ciriaco (1985): *Sobre el diálogo y sus funciones literarias+ en Sentido y forma de La Celestina. Salamanca, Universidad de Salamanca, pp. 37?57 NELKEN, Margarita (1930): Las escritoras españolas. Barcelona, Labor. ORTIZ, Mario A. (2005): *Yo, ()) Soy quien soy (?): La mujer en hábito de comedia en Valor, agravio y mujer+. University of South Florida. Department of Spanish & Portuguese. Vanderbilt e?Journal of Luso?Hispanic Studies, volumen 2. PEDRAZA JIMÉNEZ, Felipe B. y RODRÍGUEZ, Milagros (1981): Manual de literatura española. Navarra, Cénlit. PFANDL, Ludwing (1952): Historia de la literatura española en la Edad de Oro. Barcelona, Gili. QUEVEDO, Francisco de (1999): Obra poética. Madrid, Castalia (edic. de José Manuel Blecua). RICO, Francisco (1980): Historia y crítica de la literatura española. Barcelona, Crítica, volumen II y III. RÍO, Ángel del (1996): Historia de la literatura. Barcelona, Ediciones B, volumen I y II. RIQUER, Martín de (1957): Fernando de Rojas y el primer acto de La Celestina. Madrid, Revista de Filología Española. RISCO SUÁREZ, Nerea (2005): *Ana Caro de Mallén, la musa sevillana: una periodista feminista en el Siglo de Oro+ en Revista científica de información y comunicación, n1 2. Sevilla, Universidad de Sevilla. RODRÍGUEZ PUÉRTOLAS, Julio (1976): La Celestina o la negación de la negación. Barcelona, Labor.
ROJAS, Fernando de (1958): Tragicomedia de Calixto y Melibea. Madrid, CSIC.
SERRANO PONCELA, Segundo (1959): El secreto de Melibea y otros ensayos. Madrid, Taurus.
SERRANO SANZ, Manuel (1903): Apuntes para una biblioteca de escritoras españolas desde el año 1401 al 1833. Madrid, Biblioteca de Autores Españoles. STAMM, James R. (1988): La estructura de La Celestina. Salamanca, Universidad de Salamanca. SOR JUANA INÉS DE LA CRUZ (2006): Los empeños de una casa. Barcelona, Linkgua. THORGERSON, Aurora (2005): *Disfraz, género y feminismo en Los empeños de una casa+ en VII Congreso de la Asociación Canadiense de Hispanistas. Ontario, Canadá.
VALBUENA PRAT, Ángel (1963): Historia de la literatura española. Barcelona, Gili-Gaya. VAREY, John E. (1991): *Los hospitales y los primeros corrales de comedias+, en Teatros y vida teatral en el Siglo de Oro a través de las fuentes documentales. London, Tamesis Books Limited, Colección Instituto de Estudios Zamoranos ( edic. de Lorenzo, Luciano G. y el propio Varey, J.E.). VIGIL, Mariló (1986): La vida de las mujeres en los siglos XVI y XVII. Madrid, Siglo XXI. VIVES, Juan Luis (1985): Instrucción de la mujer cristiana. Madrid, FUE (edic. de Pilar Gonzalbo). WADE LABARGE, Margaret (19892 [1986]): La mujer en la Edad Media. Madrid, Nerea (trad. Nazaret de Terán). WARDROPPER, Bruce William (1983): Historia y crítica de la literatura española. Madrid, Crítica, volumen III: Siglo de Oro. WILSON, Edward y MOIR, Duncan (1992 [1974]): Historia de la literatura española. Siglo de Oro. Teatro. Barcelona, Ariel. ZABALA, Iris (1993?2000): Breve historia feminista de la literatura española. Madrid, Antrhopos, 6 vol. ZABALETA, Juan (1972): Errores celebrados. Madrid, Espasa-Calpe (edic. de David Hershberg). ZAYAS Y SOTOMAYOR, M de (2000): Novelas amorosas y ejemplares. Madrid, Cátedra (edic. de Juan Olivares). ZAYAS Y SOTOMAYOR, M de (1994): La traición en la amistad en Teatro de mujeres del Barroco. Madrid, Publicaciones de la A.D.E., pp. 33-172 (edic. de Felicidad González Santamera y Fernando Doménech). |
|
Complementària | |