Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
DIAGNÒSTIC PER LA IMATGE |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | DIAGNÒSTIC PER LA IMATGE | Codi | 14204138 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Tercer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada Elaborar un informe clínic | |
A12 |
Interpretar la radiologia simple (tòrax, abdomen i esquelet) Interpretar l' anatomia bàsica de la tomografia axial computada (TAC), ressonància magnètica (RM) i ecografia | |
A17 |
Valorar el risc i el benefici de cada exploració Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves Conèixer el cost de l’exploració Informar detalladament al pacient de les exploracions que es realitzaran Obtenir el consentiment | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica Saber interpretar les diferents proves | |
A28 |
Conèixer les indicacions generals de la radioteràpia Valorar la resposta al tractament, així comi les possibles reaccions i/o seqüeles secundàries a aquest tractament | |
A41 |
Conèixer les bases físiques de les tècniques de diagnosi i teràpia | |
A47 |
Conèixer els fonaments físics de les tècniques emprades en les diferents terapèutiques i les seves aplicacions en cadascun dels trastorns dels diversos òrgans i sistemes. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica Conèixer la necessitat de la col•laboració entre les dues recerques en equips multidisciplinaris Conèixer la metodologia científica | |
B10 |
Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat | |
B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi Ser conscient de la obligació del metge a contribuir en aquest progrés Ser conscient del paper del metge en la confecció de guies clíniques i ètiques | |
B18 |
Reconèixer un cert grau d’incertesa en qualsevol acte mèdic i, per tant, susceptible de ser millorat o modificat Reconèixer i acceptar que el coneixement científic és canviant Reconèixer i acceptar les pròpies limitacions Fer front a la incertesa mitjançant la utilització de les fonts de coneixement a l’abast, l’ajut dels companys, la iniciativa pròpia i la capacitat de decisió Assumir els errors en la presa de decisions, quan aquests es produeixen després d’un raonament clínic adequat i d’haver analitzat tota la informació a l’abast | |
B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina Aplicar la creativitat i l’ingeni en la utilització de la instrumentalització en els pacients i en el desenvolupament de la metodologia científica | |
B20 |
Saber prioritzar, compaginant la utilització de guies i protocols amb els coneixements adquirits per l’experiència i la iniciativa pròpia | |
B22 |
Ser conscient del paper de la professió mèdica en la societat i com a agent de canvi | |
B23 |
Ser conscient de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultat de la seva experiència professional Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional Ser conscient de les oportunitats existents per col•laborar en la recerca en el període de pregrau | |
B24 |
Ser conscient de la necessitat de formar-se contínuament al llarg de la seva vida professional | |
B26 |
Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip. | |
B28 |
Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |