Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
PRÀCTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PRÀCTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I | Codi | 18061014 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 0 | 6 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Procediments de selecció |
Planificació | Pla específic d'actuació | Mecanismes coordinació/seguiment |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Sessió de preparació per al pràcticum |
Selecció de posició de pràctiques | La selecció la fem tenint en compte el lloc de pràctiques que ha estat al pràcticum I i l'assoliment d'objectius d'aprenentatge |
Relació amb el tutor de pràctiques extern | RELACIÓ AMB ELS PROFESSIONALS DELS CENTRES DE PRÀCTIQUES: Tutorització individualitzada per l'aprenentatge mitjançant una relació directa i continuada durant les hores de pràctiques |
Presentacions / exposicions | DEFENSA TREBALL RESUM: L'alumne exposa el treball realitzat i l’estudi de casos en les sessions clíniques. |
Estada / execució de pràctiques | ESTADA/EXECUCIÓ DE PRÀCTIQUES: L’alumne ha de realitzar una estada de 6 crèdits clínics en el lloc de pràctiques corresponent i realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques podrà ser de matí i/o de tarda. Creació d’un entorn de suport. Conceptes a treballar: Sensibilitat envers un mateix i cap a altres; relació d’ajut i de confiança. Actituds a desenvolupar: Autenticitat, empatia, acceptació, congruència, proximitat, presència, escolta, dignitat, integritat. Principi que orienta la pràctica: DEMOSTRA RESPECTE PER LES PERSONES / FAMÍLIA I ENTORN. Creació d’un entorn de protecció i seguretat. Conceptes a treballar: Factors interns i externs d’amenaça, mecanismes biològics de defensa, risc d’infecció, risc de lesió, risc de caigudes. Actituds a desenvolupar: Observació i reflexió sobre les mesures que afavoreixen la prevenció dels riscos que té la persona relacionats amb la seva situació (edat, orientació, sentits, malaltia i tractaments) i per l’aplicació de procediments. Principi que orienta la pràctica: PROTEGEIX I GARANTEIX LA SEGURETAT. Aplicació del procés de resolució de problemes en l’ajuda a la cobertura de les necessitats bàsiques. Conceptes a treballar: Valoració de necessitats (motivació, grau de satisfacció, significat). Diagnòstics, decisions clíniques, planificació, implementació, avaluació, taxonomies. Actituds a desenvolupar: Raonament clínic reflexiu i metodologia de registre. Principi que orienta la pràctica: FONAMENTA LES INTERVENCIONS QUE REALITZA. Desenvolupament de l’aprenentatge. Conceptes a treballar: objectius, evidències, guies d’aprenentatge. Actituds a desenvolupar: Responsabilitat, capacitat d’adaptació al context, iniciativa, motivació en l’aprenentatge, disponibilitat. Principi que orienta la pràctica: INTERIORITZACIÓ DE LA RESPONSABILITAT EN EL SEU APRENENTATGE |
Treballs de pràctiques externes | ELABORACIÓ DE TREBALL RESUM: Portafoli: Plantejament d’ objectius i pla de treball; estudi de casos i observacions clíniques; Guies d’aprenentatge: valoració del dolor, història clínica,... |
Relació amb el tutor de pràctiques intern | RELACIO AMB EL TUTOR DE LA UNIVERSITAT: Tutorització individualitzada per l’aprenentatge i la reflexió per part del tutor acadèmic mitjançant una sèrie d'entrevistes i sessions de treball en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques. |