OBJECTIUS DE FORMACIÓ
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES A ASSOLIR
A1. Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional.
A2. Conèixer, dirigir, i aplicar els principis que sustenten els cuidatges integrats d’infermeria per treballar d’una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural.
A3. Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el comfort, i promoure la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut-malaltia.
A4. Reconèixer els diversos rols,responsabilitats i funcions de la professió.
A5. Respondre a les necessitats de salut de la població, reconeixent les situacions de risc vital i executant maniobres de suport vital bàsic i avançat en aquelles situacions que ho requereixin.
A6. Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional.
A7. Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital, i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida.
A8. Conèixer els processos fisiopatològics,els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d’aquests processos, reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, patiment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital.
A9. Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant els cuidatges d’infermeria.
A10. Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per facilitar l’elecció del pacient.
A11. Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidatge i desenvolupar plans de cura per assolir els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l’evidència.
A12. Habilitats per mantenir la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família.
A13. Habilitat per realitzar procediments i tècnics coneixent l’ús i la indicació de productes sanitaris vinculats als cuidatges d’infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional.
A14. Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d’acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració i consum. Demostrant habilitat per administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies, així com identificar els nutrients que es troben en els aliments, seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals, i seleccionant/aplicant els cuidatges d’infermeria.
A15. Habilitat per identificar situacions de riscs, dolor, patiment, malaltia, incapacitat o mort, per respondre a les necessitats de salut de les persones al llarg del cicle vital, i proporcionar cuidatges que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals.
A16. Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals per identificar i analitzar la influència dels factors interns i externs en el nivell de salut dels individus i grups per posar en pràctica accions de promoció, prevenció i educació sanitària.
A17. Identificar, integrar i relacionar el concepte de salut i cuidatge des d’una perspectiva històrica i comprendre l’evolució dels conceptes centrals de la disciplina, i els models teòrics més rellevants des d’una perspectiva ontològica i epistemològica.
A18. Conèixer i identificar l’estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i teixits.
A19. Coneixement rellevant per aplicar els cuidatges d’infermeria, proporcionant i garantint benestar,qualitat i seguretat a l’individu, a la família i a la comunitat
A20. Coneixement rellevant respecte les evidencies científiques en salut per aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions, i la resolució de problemes en la pràctica infermera.
A21. Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l’equip interdisciplinar.
A22. Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l’equip.
A23. Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies.
A24. Informar, registrar,documentar i derivar cuidatges utilitzant les tecnologies adequades.
A25. Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d’atenció a la salut.
A26. Dirigir i coordinar un equip i delegar cuidatges.
A27. Planificar i gestionar el temps de forma efectiva mentre s’assoleixen els estendards de qualitat.
A28. Educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cuidatges de salut
A29. Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol, identificar les característiques de la funció directiva dels Serveis d’Infermeria, i la gestió del cuidatge.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS DE LA URV
B1. Aprendre a aprendre.
B2. Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
B3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
B4. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
B5. Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
B6. Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
B7. Tenir sensibilització en temes mediambientals.
B8. Gestionar projectes tècnics o professionals.
COMPETÈNCIES NUCLEARS DE LA URV
C1. Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
C2. Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
C3. Gestionar la informació i el coneixement.
C4. Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
C5. Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
C6. Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.