2011_12
2011_12
2023_24
2022_23
2021_22
2020_21
2019_20
2018_19
2017_18
2016_17
2015_16
2014_15
2013_14
2012_13
2010_11
2009_10
2008_09
2007_08
2006_07
Guia docent
Facultat de Ciències Jurídiques
A
A
A
català
Centre
Serveis centre
Calendari acadèmic
Ensenyaments
Grau
Grau de Dret (2009)
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Grau de Treball Social (2009)
URV- CIUTADANA (Grau)
Màster Oficial
Dret Ambiental (2006)
Dret Ambiental (2010)
Dret de l'Empresa i la Contractació (2006)
Dret de l'Empresa i la Contractació (2009)
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Sistema de Justícia Penal (2009)
1r Cicle
Relacions Laborals (2002)
Treball Social (2001)
1r i 2n Cicle
Dret (2002)
2n Cicle
Ciències del Treball (2001)
Pla d'acció tutorial
Currículum Nuclear
Competència/
Resultats d'aprenentatge
B1
Aprendre a aprendre.
RA1
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA2
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA4
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA5
Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
RA13
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA16
Conèixer les causes i conseqüències dels conflictes europeus de l’època moderna
RA17
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
RA23
Comprendre la vinculació de religió i poder a les societats antigues
RA25
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA26
Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
RA27
Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
grec durant l’antiguitat
RA28
Conèixer les principals formes de pensament a la Grècia antiga i les seves interrelacions amb
altres elements culturals
RA29
Conèixer el desenvolupament dels principals pobles mediterranis durant l’antiguitat i els seus
sistemes de relació
RA30
Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
romà durant l’antiguitat
RA31
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
RA33
Aprendre a analitzar textos
B2
Resoldre problemes de forma efectiva.
RA4
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA7
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques
RA9
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA10
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
B3
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
RA1
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
RA2
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA4
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA7
Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
RA8
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA9
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA11
Lectura i interpretació del missatge que tanca l’obra d’art, sigui quin sigui el seu gènere,
amb la intenció d’arribar a conèixer el seu contingut simbòlic
RA12
Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
RA17
Analitzar les formes de govern en funció dels estats (
RA18
Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
RA19
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
RA21
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
RA22
Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
RA23
Aprendre a analitzar textos
B4
Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
RA1
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les
RA2
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA3
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA4
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA6
Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
RA7
Familiaritzar-se amb les col•lecciones d’objectes de referència en els museus europeus
procedents de l’Orient Mitjà
RA13
Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
B7
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
RA2
Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
RA3
Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
RA4
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
RA6
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA9
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
RA11
Conèixer el lèxic especialitzat de cadascuna de les tècniques tractades
RA15
Elaborar sintèticament els coneixements rebuts i poder-los comunicar ordenadament i per escrit
B8
Sensibilització en temes medioambientals.
RA1
Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
RA2
Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
RA3
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
RA4
Aplicar les diferents tecnologies de la informació
RA7
Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
C1
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
RA1
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
RA2
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
RA3
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
RA4
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
RA5
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
RA8
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
C2
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
RA1
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
RA2
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
RA3
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i
presentacions digitals
RA4
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu
electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
C3
Gestionar la informació i el coneixement.
RA1
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
RA2
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de
coneixements i al seu sistema de valors
RA3
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’
accés a la informació i el seu ús
RA4
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
C4
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
RA1
Produeix un text oral gramaticalment correcte
RA2
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
RA3
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
RA4
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
RA5
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
RA6
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
C5
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
RA1
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
RA2
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal,
d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb
discapacitat
RA3
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
C6
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.
RA1
Identifica necessitats de formació
RA2
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
RA3
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i
motivacions acadèmico-professionals
RA4
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral