Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES III |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES III | Codi | 11244107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix i valora críticament el currículum. | |
A2 |
Coneix i valora críticament el currículum. Té competències matemàtiques bàsiques ( numèriques, de càlcul, resolució de problemes, geomètriques, mesura, tractament d'informació i representacions gràfiques). Coneix els principis i les bases per a la didàctica de la matemàtica en cada etapa. Manifesta posseir estratègies per promoure les competències matemàtiques en els alumnes: planificació, recursos i avaluació. Coneix i sap gestionar recursos adequats a cada nivell i a les diferents capacitat dels alumnes. Coneix, valora i sap dissenyar situacions d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions en la vida quotidiana. | |
A3 |
Valora el treball en matemàtiques en relació a la construcció del pensament racional en l'alumne de primària. manifesta posseir estrtègies per promoure les competències matemàtiques en els alumnes: planificació, recursos i avaluació. Coneix i sap gestionar recursos adequats a cada nivell i a les diferents capacitats dels alumnes. Realitza propostes de seqüències didàctiques i sap justificar-les. Analitza i valora les propostes didàctiques elaborades pels altres. Coneix, valora i sap dissenyar situaciosn d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions en la vida diària. Sap analitzar i reflexionar sobre les pràctiques a l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Maniesfesta haver adquirit hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatius, així com la capcitat per promoure'l entre els estudiants. | |
A5 |
Valora el treball en matemàtiques en relació a la construcció del pensament racional en l'alumne de primària. Manifesta haver adquirit hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, així com la capacitat per promoure'l entre els estudiants. Coneix i sap gestionar recursos adequats a cada nivell i a les diferents capacitats dels alumnes. Realitza propostes de seqüències didàctiques i sap justificar-les. Analitza i valora les propostes didàctiques elaborades per els altres. Coneix, valora i sap dissenyar situacions d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions a la vida quotidiana. Sap analitzar i reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Manifesta posseir estratègies per promoure la competències matemàtica en els alumnes: planificació, recursos i avaluació. | |
A6 |
Valora el treball en matemàtiques en relació a la construcció del pensament racional en l'alumne de primària. Manifesta posseir estratègies per promoure la competències matemàtica en els alumnes: planificació, recursos i avaluació. Coneix i sap gestionar recursos adequats a cada nivell i a les diferents capacitats dels alumnes. Coneix, valora i sap dissenyar situacions d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions a la vida quotidiana. Sap analitzar i reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Manifesta haver adquirit hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, així com la capacitat per promoure'l entre els estudiants. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Analitza riscos i beneficis de la innovació Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |