Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ EDUCATIVA SEGONS LES CAPACITATS INTEL·LECTUALS DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | INTERVENCIÓ EDUCATIVA SEGONS LES CAPACITATS INTEL·LECTUALS DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11274223 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1- Introducció . Conceptes previs. La Deficiència Mental | 1.1. La deficiència Mental. Diagnòstic, classificació i descripció. 1.2. Elements fonamentals del model conceptual: capacitats, entorns i funcionament. 1.3. L'alumnat amb síndrome de Down |
2- Necessitats específiques de l’alumnat amb discapacitat mental a l'etapa d'infantil. | 2.1. Necessitats específiques de l'alumnat amb deficiència mental: en els àmbits de relació i d'ensenyament-aprenentage . |
3- Principis generals d’actuació en l’alumnat amb D.M. a l'etapa d'infantil. | 3.1. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. 3.2. Elements personals. Recursos i materials específics. 3.3. La pre-lectura i la pre-escriptura. Contes adaptats. |
4- Altes capacitats i superdotació | 4.1. Introducció i conceptes previs. |
5- Principis generals d’actuació amb alumnes amb altes capacitats a l'etapa d'infantil. | 5.1. Aspectes organitzatius, curriculars i metodològics. Models d’intervenció escolar 5.2. Elements personals. Recursos i material específics |
6- Programes i activitats per desenvolupar en la etapa d'infantil: | 6.1. La cognició 6.2. La intel·ligència emocional 6.3. La creativitat |